يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۳
کد خبر: ۱۳۶۲۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
رئیس فرهنگسرای رسانه گفت: چهارمین دوره مجموعه آموزشی «باهم یاد بگیریم» در راستای ارتقا و افزایش آگاهی جامعه درباره هوش مصنوعی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
آموزش شهروندی هوش مصنوعی در چهارمین دوره‌ «باهم یاد بگیریم»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مهدی شکیبایی رئیس فرهنگسرای رسانه  در مورد رونمایی از جدیدترین محصول فضای مجازی با عنوان آشنایی با هوش مصنوعی گفت: چهارمین دوره مجموعه آموزشی «باهم یاد بگیریم» توسط فرهنگسرای رسانه و با هدف آگاهی سازی مردم تولید می‌شود.
وی ادامه داد: رویکرد ما در فرهنگسرای رسانه ارتقا آموزش شهروندی است. از این‌رو تلاش می‌کنیم با توجه به نیاز‌های روز جامعه آموزش‌ها را در اختیار عموم مردم قرار دهیم. با توجه به اینکه در دو سه سال اخیر بخش عمده‌ای از ذهن و فکر مردم را فضای مجازی درگیر کرده است تولیداتمان را به سمت این فضا معطوف کردیم.
شکیبایی اظهار کرد‌: اولین مجموعه‌ای که در راستای آموزش شهروندی تولید و منتشر شد مربوط به فضای مجازی و مباحث مربوط به پلتفرم‌های ایجاد شده بود که راه‌های مواجه با رسانه‌های نو پدید را در مجموعه‌ای دوازده قسمتی به صورت انیمیشنی تولید و در اختیار مردم قرار دادیم.
رئیس فرهنگسرای رسانه افزود: مجموعه دوم تولید ما به مسائل و چالش‌های مربوط به پلتفرم‌ها می‌پردازد. در حوزه سینما مردم با پلتفرم‌هایی مانند فیلیمو و فیلم‌نت یا نرم افزار‌هایی مثل اسنپ، دیجی‌کالا و...سرکار داشتند؛ اما حقوق خودشان را نسبت به آن‌ها نمی‌دانستند. از این رو ما در مجموعه آموزشی «باهم یاد بگیریم» پاسخ سوالاتی را که مردم در سطح جامعه با آن مواجه بودند را تولید و در اختیاران شهروندان قرار دادیم.
وی با اشاره به مجموعه سوم که درباره سواد رسانه تولید شده بود اظهار داشت: بحث سواد رسانه‌ای یکی از مسائلی است که توسط مقام‌معظم رهبری  به آن‌ اشاره شده و تکمیل آن را با موضوع جهاد تبیین مطرح کردند. ما در دوره سوم بحث اخبار جعلی و راه‌های تشخیص آن از اخبار اصلی را در چند قسمت به صورت انیمیشن تولید کردیم.
شکیبایی با اشاره به چهارمین دوره از مجموعه آموزشی «باهم یاد بگیریم» و پرداختن به موضوع هوش مصنوعی بیان کرد: امروز هوش مصنوعی و متاورس دنیا را تحت تاثیر خودش قرار داده و برخی از شرکت‌های دانش بنیان روی این مسئله کار می‌کنند. به همین دلیل، در یک مجموعه ۱۴ قسمتی تلاش کردیم این موضوع را بشکافیم و راه‌های استفاده، قوانین، مقررات و آخرین به‌روزرسانی‌های این حوزه را به زبانی ساده در قالب بسته‌های ۳ تا ۴ دقیقه‌ای در اختیار شهروندان قرار دادیم.
وی با اشاره به  مأموریت فرهنگسرای رسانه که یکی از ارکان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است افزود: مأموریت ما در راستای آگاهی بخشی رسانه‌ای مردم است که تلاش کردیم در این چارچوپ قدم برداریم. 
شکیبایی درباره محتوای موجود در این بسته‌ها گفت: در بسته‌های آموزشی بخشی به صورت کلیپ، بخشی انیمیشن و بخشی از نظرات اساتید استفاده کردیم و اطلاعاتی را از طریق این نوع محتوا در اختیار مردم قرار دادیم.
وی خاطر نشان کرد: این بسته‌ها در فرهنگسرا‌های مناطق ۲۲‌گانه تهران و در بستر فضای مجازی در اختیار مردم قرار می‌گیرد. بخش دیگر این آگاهی بخشی در شهرهای مختلف و به کمک خبرگزاری‌ها صورت می‌گیرد.
شکیبایی با اشاره به فراگیری استفاده هوش مصنوعی در همه سنین گفت: این روزها همه اقشار و سطوح جامعه درگیر استفاده از هوش مصنوعی هستد بنابراین مخاطبان ما همه سنین و همه قشرهای جامعه هستند.

نظر شما