شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۳۶۲۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
همزمان با ایام فاطمیه ویژه‌ برنامه «در سوگ ریحان» از سوی فرهنگسرای عطار نیشابوری با حضور اعضای کانون نوجوان آرمان در منزل شهیدان حبیب و حسین سیدکاظمی روز پنج شنبه 9آذر ماه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س) اعضای کانون نوجوان آرمان با برپایی روضه ی خانگی در منزل شهیدان حبیب و حسین سید کاظمی در قالب ویژه برنامه «در سوگ ریحان» با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان و ارتقای کنشگری و نقش‌آفرینی نوجوانان در برپایی و حفظ سنت‌های ارزشمند اسلامی با برپایی روضه خانگی به سوگ نشستند.
در پی دعوت نوجوانان از حجت الاسلام قادری(امام جماعت فرهنگسرای عطار نیشابوری)  ذکر زیارت عاشورا به یاد شهیدان قرائت شد و سپس به روضه خوانی پرداختند. 
حجت الاسلام دریا پیما ( امام جماعت مسجد رحمانی) در خصوص فضایل اخلاقی حضرت زهرا سلام الله علیها و سبک زندگی ایشان و جایگاه والای شهیدان برای نوجوانان حاضر در جمع سخنرانی کردند .
وی  گفت : باید از مدیریت فرهنگی هنری منطقه کمال تشکر را داشت که با شناخت کنشگران نوجوان و دادن فرصت حضور ایشان در برنامه های اینچنینی به حفظ سنت های اسلامی کمک می نماید، چرا که حفظ سنت های اسلامی با کنشگری نوجوانان ادامه راه شهداست.
دریاپیما گفت: این برنامه های معنوی و جریان ساز باعث به وجود آمدن روحیه ایثار و شهادت طلبی در نزد نوجوانان و جوانان محله شده است. چراکه این گونه فعالیت ها در برهه ی کنونی بسیار لازم و ضروری می باشد و باعث می گرددکه نوجوانان با الگو قرار دادن شهدای هشت سال دفاع مقدس پشتیبان کشور و حافظ منافع ملت و مدافع ارزش های دینی و ملی مهین عزیزمان باشند.
در پایان این برنامه اعضای کانون نوجوان آرمان با اهدای هدیه ای به خانواده شهید از زحمات ایشان قدردانی نمودند .
شهید حبیب سید کاظمی در سوم خرداد 1361 در عملیات فتح خرمشهر و حسین سیدکاظمی  پس از حضور در جبهه بر اثر اصابت ترکش در بیست و چهارم دی ماه 1359 در مرز خسروی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه های نوجوان محور می توانند به فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان شهید امیرقلی، فرهنگسرای عطار نیشابوری مراجعه کنند.
نظر شما