يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۳۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
همزمان با تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود؛
همزمان با سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی همایش علمی «الهیات فرهنگ» روز یکشنبه 19 آذرماه ساعت 15 در فرهنگسرای خانواده برگزار می شود.

همایش علمی «الهیات فرهنگ» در فرهنگسرای خانوادهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ در این همایش علمی با حضور صاحبنظران و چهره‌های برجسته علوم انسانی از 43 سال خدمات علمی همایون همتی در حوزه فرهنگ، فلسفه، عرفان، الهیات و دین پژوهی تجلیل می شود.

همایون همتی فوق دکترای خود در رشته الهیات معاصر و فلسفه دین را از دانشگاه بیلفلد آلمان اخذ کرده و در 40 سال گذشته خدمات شایانی به توسعه دانش الهیات در کشور ما کرده، وی با تألیف و ترجمه آثار برجسته‌ترین الهی‌دانان جهان برای جامعه علمی کشور، زمینه آشنایی دانشجویان، اساتید و طلاب علوم دینی را با آراء و اندیشه‌های متفکران برجسته الهیات در جهان معاصر را فراهم کرده است.

گفتنی است؛ از وی تاکنون بیش از 40 کتاب و 250 مقاله در حوزه فلسفه، عرفان، الهیات مسیحی، عرفان‌های جدید، دین پژوهی و ... منتشر شده است.

همایش علمی«الهیات فرهنگ» با مشارکت نهادها و دستگاه های مختلفی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه هنری انقلاب اسلامی، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، بنیاد ملی نخبگان، سازمان تبلیغات اسلامی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی، انتشارات سوره مهر و ... برگزار می شود.

فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.

نظر شما