يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۵
کد خبر: ۱۳۶۳۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
مریم آشوری سرپرست گروه موسیقی سنتی فورته در فرهنگسرای اشراق گفت: حضور در جشنواره انار «صد دانه یاقوت» فرصت مغتنمی برای گروه ما است تا قطعاتی را تقدیم خانواده‌ها کند.
جشنواره انار «صد دانه یاقوت» فرصت مغتنمی برای اجرای موسیقی است / در اجراهای مختلف بازخوردهای بسیار خوبی از مخاطبین گرفته‌ایمبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر، مریم آشوری سرپرست گروه موسیقی سنتی فورته در گفتگویی درباره تشکیل و فعالیت گروه بیان کرد: نزدیک به ۱۵ ساله که این گروه تشکیل شده است و تاکنون اجراهای مختلفی داشته‌ایم. این گروه توسط من و عبد آتشانی خواننده گروه تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه گروه موسیقی فورته تاکنون در جشنواره‌های مختلفی اجرا داشته است درباره اعضای گروه اظهار کرد: اجراهای ارگانی در فستیوال‌های فجر و یادبودها و اختتامیه‌های جشنواره‌های مختلف، بخشی از فعالیت این گروه بوده است. نوازنده‌ها در برهه‌هایی تغییر کرده‌اند و اعضای کنونی عباراند از: عبد آتشانی خواننده، میلاد پرصبر نوازنده تار، بهنوش کاظمی‌زاده نوازنده کمانچه، امیرحسین مومن نوازنده تنبک و مریم آشوری نوازنده دف.
سرپرست گروه موسیقی فورته با بیان اینکه موسیقی قابلیت جذب مخاطبین حداکثری را دارد عنوان کرد: مردمان سرزمین ما عاشق موسیقی مخصوصا موسیقی نواحی و فولکلور هستند و در اجراهای مختلف بازخوردهای بسیار خوبی از مخاطبین گرفته‌ایم. گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای لذت‌بخش است که در هر حالی که باشیم می‌توانیم از آن لذت ببریم. لذت بردن از موسیقی غیرقابل کتمان است و کسی نمی‌تواند تاثیری که موسیقی بر روح و روان انسان دارد را کتمان کند.
مریم آشوری در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: حضور در جشنواره انار «صد دانه یاقوت» فرصت مغتنمی برای گروه ما است تا قطعاتی را تقدیم خانواده‌ها کند. 
پیش از این اجراهای بسیار خوبی در جشنواره انار داشتیم. مدیر محترم فرهنگسرای اشراق و کارکنان فرهنگسرا محیط مناسبی را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری فراهم کرده‌اند و قطعا بستر مناسبی همچون جشنواره انار می‌تواند برای گروه و مخاطبین تجربه خاص و خوبی باشد. ما پر توان‌تر و با اشتیاق بیشتر اجرا خواهیم داشت و امیدواریم باز هم تجربه فوق‌العاده‌ای داشته باشیم.
نظر شما