يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۶
کد خبر: ۱۳۶۴۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
نگارخانه‌ها و مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر در هفته پایانی پاییز هستند.
برنامه‌ نگارخانه‌های مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته آخر پاییز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچون هفته‌های گذشته نمایشگاه‌های متعددی را برای علاقه‌مندان در زمینه‌های مختلف به نمایش درآورده‌اند

نهمین سالانه «تبادل چاپ دستی» در نگارخانه لاله
نهمین نمایشگاه و فروش سالانه تبادل چاپ دستی با حضور بیش از 300 اثر تا 18 دی ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا 17و پنج‌شنبه 9 تا 12 در نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله برپا است. 
این رویداد هنری، برای نخستین بار میزبان آثاری از ۳۵ هنرمند بین‌المللی از جمله پیکاسو، ادوارد مونش، کلود مونه،وفرناند لژه، وينسنت ونگوگ، ياکوف چرنيکوف، ژرز براک، ژان کلوتو، رامبراند، هارمنزون ون راين، هاکو ماکي، ماکس ارنست، کته کلویتس، واسيلي کاندينسکي، سالوادور دالي،رنه ماگريت و.. است

نمایشگاه انفرادی نقاشی «بوی خاک و کاهگل»
این نمایشگاه، آثار نقاشی وحید پریور است که روز جمعه 24 آذرماه ساعت  16افتتاح می‌شود. بازدید از این نمایشگاه، همه‌روزه از ساعت10 تا 17 و تا پنجم دی ماه در گالری هنر شماره یک فرهنگسرای ارسباران ادامه دارد.

نمایشگاه خوشنویسی «کوکب درخشان» در فرهنگسرای قران
همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س)، نمایشگاه خوشنویسی «کوکب درخشان» در نگارخانه هدی برپا می‌شود. این نمایشگاه با نمایش ۲۸ تابلوی مزین به خطبه حضرت زهرا (س) و اسماء مقدس، آثار بانوی هنرمند، «الهام غفاری یقین» است، تا دهم دی ماه ۱۴۰۲ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۶ در فرهنگسرای قرآن به نشانی خیابان قزوین، نرسیده به میدان شمشیری، نبش خیابان شهید کاظمی برپا است.

نمایشگاه «صلح، مهربانی و دوستی» در فرهنگسرای امید
نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «صلح، مهربانی و دوستی» تا ۲۷ آذر ماه، از ساعت ۸ تا ۱۷ در نگارخانه آبی واقع در خیابان ۱۷ شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام، فرهنگسرای امید میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.
در این نمایشگاه هنرهای نقاشی، نقاشی‌خط، حجم و عکس گروهی از هنرمندان با موضوع و تکنیک آزاد به نمایش گذاشته می‌شود.
در این نمایشگاه که به سرپرستی نازآفرین نادری برگزار می‌شود آثار راحیل مهری، آوا حسن پور، مهبد عابدی‌فرد، دنیا شاکری، سیده معصومه هاشمیان، فاطیما موسی‌پور علمداری، ریتا دهقان علمداری، ثمین بابایی، آویسا صادقی، فاطمه قاسم‌نژاد جلودار، فاطمه زهرا مهری و الهه واعظی‌نیا در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد. 

نمایشگاه نقاشی پرتره در فرهنگسرای فردوس 
نمایشگاه تخصصی پرتره با عنوان «رویش»، از مجموعه آثار هنرمند نقاش، شیلا بالی، 38 تابلوی پرتره است که همگی آنها از یک فرد انتخاب شده است. این نمایشگاه تا ۳۰ آذر ماه به جز روز جمعه، از ساعت 10 تا 16 در نگارخانه پردیسان به نشانی فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، فرهنگسرای فردوس دایر است.

نمایشگاه «فوکوس» در نگارخانه آفرینش مجتمع فرهنگی هنری نور
نمایشگاه گروهی چهار بانوی هنرمند عکاس با عنوان «فوکوس»، تا 29 آذر در نگارخانه آفرینش مجتمع فرهنگی هنری نور برپا است.
این نمایشگاه، شامل عکس‌های برگزیده‌ی بانوان هنرمند عکاس آناهیتا سیاوش، لیلا کلامی فرد، آناهیتا روحانی و حانیه باقری است که به سرپرستی آناهیتا سیاوش، از ساعت 9 تا 18، در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از پل شهید ستاری، جنب شهر کتاب، مجتمع فرهنگی هنری نور میزبان علاقه‌مندان به حوزه عکاسی است.

نمایشگاه تایپوگرافی «فاطمیه در گذر زمان» در نگارخانه فرهنگسرای گلستان
نمایشگاه آثار تایپوگرافی «فاطمیه در گذر زمان» با ۲۳ تابلو در ابعاد ۵۰ در۷۰ شامل اسناد و مکاتبات تاریخیِ ایام فاطمیه و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تا ۲۸ آذر ماه در نگارخانه فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک برپا است.
آثار این نمایشگاه به همت سید محمد باقر پوسانی از موسسه یاوران اندیشه فاطمی تحقیق و گردآوری شده است.

نظر شما