شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۳۶۵۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
ترجمه اسپانیایی کتاب خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «سلول شماره ۱۴» در سالن همایش‌های فرهنگی اسپاسیورونادا در مادرید رونمایی شد.
سلول شماره ۱۴ به مادرید رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این همایش که با حضور جمعی از دانشگاهیان  و اصحاب رسانه و برخی از مقامات دولتی و سفرای کشورهای خارجی مقیم در مادرید برگزار شد، دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در پیامی «سلول شماره ۱۴» را کتابی دانست که الگوی عملی مبارزه حق و باطل را تبیین می‌کند و نقشه راهی برای آزادیخواهان جهان است.

دکتر زبیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید در این همایش با اشاره به شرایط تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کتاب «سلول شماره ۱۴» را بازخوانی اراده‌ای دانست که برای باورهای خود مبارزه می‌کند، زندان می‌رود، تبعید می‌شود، ترور می‌شود، به جبهه جنگ با دشمن می‌رود و همه مسیرها را از نمایندگی مجلس تا ریاست جمهوری و رهبری تجربه می‌کند و این همان توصیفی است که مؤسسه رند از او ارائه داده است.

رایزن ایران در مادرید

دکتر محمد مهدی احمدی، رایزن جمهوری اسلامی در مادرید در سخنانی رهبر معظم انقلاب اسلامی را نظریه پرداز  حوزه انقلاب اسلامی دانست که دارای جامعیت در علوم، سوابق و تجربه مدیریتی عالی، سلوک وسیره   اخلاقی عملی است و شخصیتی مبارز و نستوه علیه استکبار است و کتاب خاطرات او مبین این ویژگی هاست.


کارلوس پاز، تحلیلگر اسپانیایی و نویسنده کتاب اروپا و اسلام با انتقاد از رسانه‌های غربی که تبلیغات نادرست و منفی از ایران منتشر می‌کنند، به محتوای کتاب و مبارزات رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت که این کتاب مانند کتاب منطق الطیر طریق رسیدن به عدالت و حقیقت را نشان می‌دهد .

سخنران بعدی این همایش،  خورخه لوئیس فرناندز اردونیز، نویسنده و تحلیلگر رسانه‌ای و عضو و دبیر انجمن مسلمانان اسپانیا بود که ضمن توصیف درونمایه کتاب، انتشار ترجمه اسپانیایی کتاب  را فرصتی برای شناخت اندیشه و زندگی یک رهبر مبارز و سیاسی دانست.

دکتر محمد اخگری معاون بین‌الملل مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی ، ضمن توصیف درونمایه کتاب، به قرائت بخشی از کتاب در خصوص کشتار فلسطینیان در سپتامبر سیاه( ۱۹۷۰) پرداخت و گفت امروز پس از گذشت بیش از نیم قرن همچنان شاهد نسل‌کشی فلسطینیان در غزه هستیم، اما راه نجات همان مفهومی است که در این کتاب به آن اشاره شده است یعنی ان مع الصبر نصرا.


در پایان این مراسم کتاب سلول شماره ۱۴ با حضور سفرای کشورهای خارجی و برخی از اندیشمندان رونمایی شد.
منبع: ایسنا
نظر شما