يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۸
کد خبر: ۱۳۶۵۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
آیت الله اختری در اولین دوره آموزشی «آشنایی با قضیه فلسطین» که ویژه دانش‌ آموزان برگزار شد، گفت: دانش‌آموزان با قلم و هنر خود مظلومیت مردم فلسطین را روایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، اولین دوره آموزشی با موضوع «آشنایی با قضیه فلسطین و یادواره کودکان شهید غزه» روز گذشته در اردوگاه شهید چمران تهران برگزار شد. در این مراسم جمع زیادی از دانش آموزان حضور داشتند.

این مراسم به همت کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری، اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، اداره کل آموزش و پرورش استان تهران و فرهنگسرای رسانه برگزار شد. آیت الله اختری و ناصر ابوشریف مهمان این برنامه بودند.

آیت الله اختری سخنران اصلی این مراسم بود و با اشاره به برگزاری این همایش ویژه دانش آموزان گفت: این برنامه اولین گام برای برگزاری برنامه با حضور و همکاری شما نوجوانان و دانش آموزان عزیز است و امیدوارم نتایج خوبی داشته باشد. باید از همه شهدایی یاد کنم که این روزها توسط رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین به شهادت می‌رسند.

وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این ویژه‌برنامه این است که شما با وضعیت موجود این روزهای فلسطین بیشتر آشنا شوید و بدانید چه جنایاتی در حال رقم خوردن است. باید این موضوع را بدانید که در ۶۰ روز گذشته، بیش از ۷ هزار برادر و خواهر فلسطینی و به ویژه کودکان و دانش آموزان فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و مجموع شهدای فلسطینی به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است. این عدد بسیار زیاد و معادل جمعیت یک شهر است.

او با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین خاطرنشان کرد: بسیاری از مسلمانان سراسر جهان و آزادگان دنیا با فلسطینی ها همصدا شدند. ملت ایران نیز در کنار آنها بوده و باز هم خواهد ماند. معتقدم جامعه دانش آموزی ما باید بیشتر این مصیبت‌ها و سختی‌های دانش آموزان فلسطینی را درک کند. مدارس و خانه‌های آنها ویران شده و در خاک و خون می‌غلتند و ما باید در کنار آنها باشیم.

آیت الله اختری تاکید کرد: این اردو برای این است که شما به این رسالت توجه کرده و اقدامات جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی را با قلمتان، هنرتان و بیانتان به دیگر دانش آموزان منتقل کنید. ما این انتظار را داریم که مظلومیت دانش‌آموزان فلسطینی را در قالب‌های مختلف عکس، فیلم و نوشته بیان کنید تا قدمی برای جهانی شدن پیام فلسطین بردارید.

گنجی رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش شهر تهران در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۲۴ هزار شهید پایتخت گفت: این کنگره آغاز شده و تا ۲۲ اسفندماه در مدارس ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این روزها جنایت بزرگی در فلسطین در جریان است و هزاران زن و کودک جان خود را از دست دادند. پیکرهای بسیاری از آنان هنوز از زیر آوار بیرون نیامده و شناسایی نشدند. اکنون این رسالت به دوش شما دانش آموزان قرار دارد تا با هنر خود این اتفاق دردناک را برای بقیه بیان کنید و آن را در سطحی گسترده رسانه‌ای کنید.

او گفت: همه شما دانش آموزان از مدارس خوب تهران آمده‌اید و حتما خلاقیت‌های زیادی دارید. جمله بسیار زیبایی که در این جا نوشته شده، عبارت «غزه تو را می‌خواند» رسالت مهم شما را به وضوح نشان می‌دهد. از سویی دیگر انتظار ما از اساتید و معلمان این است که خوراک فکری خوبی در اختیار شما قرار بدهند تا بتوانید کارهای بزرگتری انجام بدهید.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران دیگر سخنران این همایش بود. او گفت: ما به عنوان فلسطینی می‌خواهیم درباره مسائلی صحبت کنیم که شما آنها را درک کرده و به دیگران منتقل کنید. باید این موضوع را یادآور شوم که بیش از ۵۰ درصد جمعیت فلسطین و نوار غزه، نوجوانان زیر ۱۵ سال هستند. امسال ۶۲۵ هزار دانش آموز از کلاس اول ابتدایی تا دوازدهم در نوار غزه به مدرسه رفتند. البته از ابتدای جنگ دیگر کسی به مدرسه نرفت.

وی ادامه داد: براساس آمار موجود بیش از ۶۲۰۰ دانش آموز در این جنگ به شهادت رسیدند. همچنین بیش از ۱۲ هزار دانش آموز در این جنگ زخمی شدند و ۲۴۰ مدرسه دولتی به طور کامل تخریب شد. علاوه براین، ۵۲ مدرسه وابسته به سازمان ملل متحد که در جنگ‌های قبلی اصلا مورد حمله قرار نمی‌گرفتند نیز تخریب شد. نمی‌توان این حجم از وحشی‌گری رژیم غاصب صهیونیستی را نادیده گرفت. امروز تقریبا نیمی از ۶۲۵ هزار دانش آموز ساکن در نوار غزه آواره‌اند؛ یا در چادر زندگی می‌کنند و یا سرپناهی ندارند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تاکید بر جنایات عظیم رژیم غاصب صهیونیستی گفت: طی سالیان گذشته، ما و شما رژیم غاصب صهیونیستی را به عنوان رژیم کودک کش توصیف می‌کردیم و رسانه‌ها نیز آنها را با همین عنوان می‌شناختند اما امروز به چشم می‌بینیم که آنها مرتکب چه جنایتی می‌شوند. کودکان فلسطینی، چه دختر و چه پسر قربانی رژیم صهیونیستی شده‌اند و هیچ‌کس مصون نمانده است، البته همه شما شاهد مقاومت این مردم طی این روزها بوده‌اید. یکی از شاخصه‌های اصلی نوجوانان در نوار غزه این است که آنها همیشه به مسجد می‌روند. هزاران نفر از آنها حافظ کل قرآن یا بخشی از آن هستند. خانواده‌های فلسطینی در حفظ قرآن رقابت دارند و در هر خانواده چند نفر حافظ قرآن هستند.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم نشانه‌هایی مبنی بر پیروزی بر رژیم صهیونیستی وجود دارد، همانطور که در سوره اسرا به آن اشاره شده و بیان شده است که مسلمانان دوباره وارد مسجد الاقصی خواهند شد. فراموش نکنید که در ۷ اکتبر و در عملیات طوفان الاقصی چگونه آبروی اسرائیلی‌ها رفت و شکست خوردند. شما دیدید که کشورهای مسلمان منطقه چگونه از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند و البته جمهوری اسلامی پایگاه اصلی این موضوع به شمار می‌رود و به طور حتم، مقاومت بدون رهبری جمهوری اسلامی به پیش نمی‌رود.

نظر شما