شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۳۶۶۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مجموعه تئاترشهر به عنوان بزرگترین مجموعه هنری در پایتخت گفت: با این عملیات، یکی از بزرگترین‌ دغدغه‌های هنرمندان برطرف خواهد شد.
عملیات اجرایی بزرگترین مجموعه هنری پایتخت به زودی آغاز می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه، دوم دی ماه در آیین آغاز عملیات اجرایی حریم هنری مجموعه تئاتر شهر که با حضور جمعی از اهالی سینما، تئاتر، تلویزیون و پیشکسوتان در سالن مشاهیر برگزار شد، اظهارداشت: جزئیات طرح بزرگترین مجموعه هنری پایتخت در روز کلنگ زنی اعلام می‌شود و گام بلندی در عرصه هنر برخواهیم داشت.

وی با اشاره به طرح حریم هنری تئاتر شهر گفت: طی مدتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم در همان بازدیدهای اولیه از تئاتر شهر با مطالبه بسیار جدی این حریم برای مجموعه بی نظیر هنری تئاتر شهر مواجه شدم. بیش از ۳۴ سال از برداشته شدن این حریم می‌گذرد. این مجموعه بحثی به لحاظ میراثی داشت و اتفاق‌هایی باید در حوزه شهرداری می‌افتاد که استدلال‌های ما را پذیرفتند و این بحث شکل گرفت.

اسماعیلی افزود: مقدار اعتمادی که باید در بین جریان هنری در سطح بالا باشد هنوز به وجود نیامده و شایعات غلبه می‌کند و وقتی کار درستی می‌خواهد شکل بگیرد شایعات رخ داده و موجب نگرانی اهالی هنر می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: خوشحالم که این کار به سرانجام رسید. این مجموعه در اختیار همه مردم ایران و هنرمندان است.

وی اظهارداشت: تئاتر شهر قلب تپنده هنر تهران و ایران است و با همه وجود تلاش می‌کنیم مشکلات داخل مجموعه برطرف شود که طرح بهسازی آن هم آماده است.

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی حریم هنری تئاتر شهر گفت: شایسته است از حمایت‌ها و همدلی‌های هنرمندان تشکر کنم ، اهالی رسانه کمک کنند تا شیرینی این اتفاق به کام ما بنشیند.

داریوش ارجمند هنرمند پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر هم گفت: من متعلق به تئاتر شهرستانم و افتخار می‌کنم که از شهرستان می‌آیم و همه هنرمندان از شهرستان می‌آیند.

وی افزود: تئاتر شهر این بنای زیبا باید حفظ شود. طرحی که طراح داده برآمده از طرحی است که طراح اصلی تئاتر شهر داده است. طراحی عالی دارد. از وزیر فرهنگ تشکر می‌کنم که همت کرد و برای هنر کشور به خصوص شهرستان‌ها خیلی تلاش کردند.

ارجمند گفت: امیدوارم تئاتر شهر واقعا تئاتر شهر و متعلق به همه مردم و هنرمندان باشد و سختی‌های آن از بین برود.

وی با اشاره به برنامه «چاوش» ایوب آقاخانی افزود: همیشه تیغ تیز آقای آقاخانی به سمت کارگزاران فرهنگ است. هنرمندان نباید خود را ارتقا دهند و باید همیشه دستشان در جیب دولت باشد؟

عملیات اجرایی بزرگترین مجموعه هنری پایتخت به زودی آغاز می‌شود

این بازیگر پیشکسوت افزود: ما باید به طرف مردم برویم. همه جای دنیا همینگونه است. هنرمندان کمک مردم را می‌خواهند. درست نیست که همه نیازهای هنرمندان را دولت بدهد. تا وقتی مردم نباشند و هنر را دوست نداشته باشند هنر ارزش ندارد.

ارجمند اظهارداشت: هنرمندان زندگی شان را از مردم می‌خواهند و نباید چشمداشتی به دولت داشته باشند. وزارت فرهنگ یکی از ابزارهای بزرگ است که ما دور هم جمع شویم تا ما به مردم نزدیک شویم. مردم کجای کارند؟

وی افزود: از وزیر فرهنگ تشکر می‌کنم که باعث شد این آرزوی بیست ساله محقق شود و مردم با شعف وارد عرصه تئاتر شهر شوند.

ایرج راد رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر هم گفت: تئاتر شهر برای همه هنرمندان جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد. سال ۴۶ کلنگ این ساختمان زده شد و سردار افخمی مسوول ساخت و ساز این بنا بود و سال ۵۱ این ساختمان بنا شد.

وی افزود: زمانی پیشنهادهای خوبی صورت گرفت تا از تئاتر شهر تا رودکی به عنوان پهنه رودکی نامگذاری و فضاهای فرهنگی و هنری و جایگاه‌هایی برای فروش آثار هنری ایجاد شود که تامین اعتبار هم شد اما به نتیجه نرسید.

راد اظهارداشت: در ارتباط با ورودی و خروجی مترو مساله داشتیم که جلوی تئاتر شهر گرفته نشود که با پیگیری ها این جایگاه(مترو) را تغییر دادیم.

این هنرمند پیشکسوت گفت: سال‌ها بود به دنبال این بودیم که حریم تئاتر شهر متناسب با ارزش تئاتر باشد. ایمنی و امنیت برای تماشاگران و هنرمندان تئاتر وجود نداشت. جلسات متعددی تشکیل شد اما به نتیجه نرسید.

وی افزود: خوشحالم که قرار است این مهم که ویژگی بخصوص خود از دید هنرمندان تئاتر دارد محقق و این عرصه ساخته می‌شود.

سیاوش طهمورث، داریوش ارجمند، جهانگیر الماسی، محمود بنفشه‌خواه، آتش‌ تقی‌پور، هوشنگ توکلی، کاظم هژیرآزاد و مجید قناد از جمله هنرمندان حاضر در آیین بودند.

منبع: ایرنا
نظر شما