شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۳۶۷۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
شب شعر بین‌المللی غزه، با حضور ۱۶ شاعر از ۱۲ کشور، در تالار وحدت تهران برگزار شد.
۱۶ شاعر از ۱۲ کشور برای مظلومیت فلسطینیان سرودند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این رویداد که به دبیری علیرضا قزوه برگزار شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان صدا و سیما، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی و شاعران کشورمان حضور داشتند.

کشاو سیگدل از نپال، مهدی شاکر از عراق، حسین آکین از ترکیه، حسن بعیتی از سوریه و علی محمد مودب از ایران، در ابتدای این شب شعر، به شعرخوانی پرداختند.

ارکستر سمفونیک صدا و سیما به رهبری حسین شریفی، قطعه ای با موضوع فلسطین اجرا کرد.

علیرضا قزوه دبیر شب شعر بین المللی غزه، علاوه بر توضیحاتی درباره مدعوین این رویداد، ابراز کرد که متاسفانه شاعرانی از برخی کشورها از جمله، یک شاعر آذربایجانی، به دلیل ممنوع الخروجی از سوی دولت هایشان، نتوانستند در این جا حضور داشته باشند.

سپس، شاه منصور شاه میرزا از تاجیکستان، سامر احمد از سوریه و رضوان قاسم از فلسطین شعرهای خود را با حاضران خواندند.

محمدمهدی ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم در سخنانی، اظهار کرد: طبع ادبی و نظم و نثر، زمانی که در خدمت یک آرمان مقدس در می آید به خودی خود، جریان ساز است.

ارکستر سمفونیک صدا و سیما، در ادامه، قطعه قدس شریف را که به تازگی تولید شده است و برای نخستین بار شنیده می شد، در این برنامه اجرا کرد.

احمد حسین شهریار از پاکستان، سیدسکندر حسینی از افغانستان و میلاد عرفان پور از ایران، دیگر شاعرانی بودند که شعرهای تازه خود را برای مردم غزه و فلسطین خواندند.

پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما هم، پشت تریبون رفت و با تاکید بر اینکه که حماسه عاشورا توسط شاعران طی قرن ها، زنده نگه داشته شده است، ابراز کرد: بنابراین حماسه امروز مردم غزه نیز با کمک شاعران باید زنده نگه داشته شود. در واقع شعر باید حماسی باشد.

معروف عبدالمجید از مصر، فاطمه السهمرانی از لبنان، ضیا الخاقانی از عراق، مهدی باقرخان از هند و نغمه مستشارنظامی از ایران، باقی مانده ۱۶ شاعری بودند که در این شب شعر، سروده هایشان را برای حاضران خواندند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آخرین سخنران این رویداد بود و گفت: هر موضوع مهمی، زمانی که به شعر و هنر تزیین شد، به پیامی ماندگار تبدیل می شود.

پایان بخش این مراسم، اجرای اثر دیگری توسط ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما بود.
منبع: ایرنا
نظر شما