شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۳۶۷۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
از «ژنرال» تا «لانگ شات» و چند داستان تئاتری دیگر
فصل چهارم اجرای عمومی نمایش «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی پس از پشت سرگذاشتن ۱۰۰ اجرای موفق درفصل‌های پیشین اجرا، از روز پنجشنبه هفتم دی ماه در تئاتر «هامون» آغاز خواهد شد.
جدیدترین خبر از لانگ شات، اجرای ژنرال در تالار وحدت و... از جمله خبرهای دریافتی تئاتر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با شروع پیش‌فروش بلیت روزهای اول، از پوستر جدید این اثر نمایشی با طراحی محمد سلیمانشاه نیز رونمایی شد.

نمایش «لانگ شات» از جمله آثار نمایشی است که فصل‌های پیشین اجراهای خود را با استقبال بیش از ۳ هزار نفر از مخاطبان در تماشاخانه حیایی، مجموعه تئاتر مولوی و تالار سایه مجموعه تئاتر شهر پشت سرگذاشت.

این اثر نمایشی، روایت‌گر بخش‌هایی از زندگی شخصیتی به نام رضا مژده کارگر خیاطی است که عاشق سینماست . او یک شب در محل کار خود می خواهد فیلمی با گوشی همراه از خودش ضبط کند تا برای یک دفتر سینمایی بفرستد اما اتفاقاتی می افتد که او را وارد چالش عجیب و غریبی می کند.

جواد خورشا و محمدرضا مالکی نویسندگان، محمدرضا مالکی بازیگر و کارگردان، سینا ییلاق بیگی طراح صحنه، محمدرضا مالکی طراح لباس، محمد سلیمانشاه طراح پوستر، پریسا روز بهانی دستیار کارگردان و برنامه ریز، پرتو جغتایی عکاس، عرفان یزدی صدا، میثم شاه حسینی ویدئو، نگین توانپور و مسیح خداداد ساخت تیزر، نگار ربیعی دستیار دوم کارگردان، هلیا خادم مدیر صحنه ، علیرضا سعیدی امور رسانه ای دیگر عوامل اجرایی این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.

نمایش «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی از روز پنجشنبه هفتم دی ماه ساعت ۱۷ در تئاتر«هامون» واقع خیابان انقلاب، ابتدای خیابان فلسطین جنوبی پذیرای تماشاگران تئاتر خواهد بود و علاقه مندان برای خرید بلیت این اثر نمایشی می توانند به سامانه «تیوال» مراجعه کنند.

 
 
«ژنرال» به تهیه‌کنندگی حمید نیلی و کارگردانی احمد سلیمانی با میزبانی تالار وحدت به صحنه خواهد رفت.

نمایش «ژنرال» به تهیه‌کنندگی حمید نیلی و کارگردانی احمد سلیمانی به زودی در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.
 
 
سلیمانی، بازیگر و کارگردان تئاتر است که پیش از این سابقه کارگردانی در آثاری چون «‌پیراهن هزار یوسف»، «شام آخر»، «چهلچراغ» و ... را برعهده داشته است.
 
 
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «یکی از شبه‌نظامیان جنگ‌های خاورمیانه، گذشته‌اش را از یاد برده و در بیمارستانی به هوش می‌آید. گذشته‌ی او، کلیدی‌ست برای گشایش سرنوشت جنگی که اکنون برپاست و او باید هرطور که شده، گذشته‌ فراموش‌شده‌اش را به یاد بیاورد.»

محمد موحدنیا، لوگوتایپ نمایش «ژنرال» را طراحی کرده است.
 

پیش‌فروش بلیط نمایش‌ «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» با نویسندگی، طراحی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی دانیال اربابی شروع شد.

نمایش‌ «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» با نویسندگی، طراحی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی دانیال اربابی براساس فیلم‌نامه‌ی «دوازده مرد خشمگین» نوشته‌ی رجینالد رز از هفته نخست دی ماه ۱۴۰۲، ساعت ۲۰ در مجموعه برج آزادی به روی صحنه خواهد رفت.

این کارگردان تئاتر در ۱۰‌ اُمین تجربه کارگردانی خود بنا دارد در اقدامی جسورانه برای نخستین بار در ایران از دکور گردان تماما موتورایز برای اجرای دو نمایش خویش استفاده کند؛ اقدامی که می‌تواند با اولویت قرار دادن استانداردهای روز بین‌المللی در عرصه کارگردانی و طراحی صحنه تئاتر، پیشگام چشم‌اندازی نو در برابر هنرهای نمایشی ایران باشد.
 
در خلاصه نمایش‌ها اینطور آمده است:
خونی گَرم، چیکْ، چیکْ، بر زَمین می‌ریزَد. عینک، فروُد چاقوْ را دیده؟ انگُشتِ مَرگ، تَن پِدری را لَمس می‌کُند! هوُ...هوُ...چی...قطاری سوُتْ زَنان می‌گُذرد. دستها؛ پول می‌شُمرند و چاقویی می‌خَرند. گَرمایی تاریک زیرِ پوُست شهر خزید؛ آفتابِ سوُزانِ روز، گَلوی شَب سیاه را می‌فِشُرَد. پایی مضطربْ، از پِلّه‌ها، به سرعت دوُر شُد. پَرده‌های خانه، آرام...تِکان می‌خورَند. صِدای عَصایی شاهد قتل شده: تَقْ...تَقْ...! دست‌هایی به گُذشت...هْ چَنگ...می‌زَنند. چِشمان مُضطرب؛ مرز گُذشته و حال از میان رفته؟ قطاری علیه رِیل‌ها، می‌شوُرَد! ایستگاه پایانی کجاست؟ ایستگاه پایانی؟! این...جاست.

دانیال اربابی در اردیبهشت، خرداد و تیر ۱۴۰۲ با نمایش «خانه برناردا آلبا» نوشته فدریکو گارسیا لورکا توانست نگاه فانتزی، هارمونیک و ژرف‌نگرش به جهان را به امضای شخصی‌اش بدل کند. طراحی‌های چشم‌نواز، خلق جلوه‌های بصری سینمایی و بازی‌گیری درخشان و بیومکانیکی میرهولدی از بازیگران در «خانه برناردا آلبا»، استقبال پرشور مخاطبان و تمدید در ۳ دوره متوالی را در پی داشت.

پیش‌فروش بلیط نمایش‌ «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» از ساعاتی پیش، آغاز شده است.

نمایش نامه خوانی «خانه خیابان مهر» برگزار شد

 نمایش‌نامه‌ خوانی «خانه‌ خیابان مهر» به نویسندگی و کارگردانی غلامحسین دولت آبادی و تهیه کنندگی محسن زارع اشکذری شنبه ۲ دی در سالن ناظرزاده‌ی کرمانی تماشاخانه‌ی ایران‌شهر برگزار شد.

  در نمایش‌نامه‌ خوانی «خانه خیابان مهر» به نویسندگی و کارگردانی غلامحسین دولت‌ آبادی، اصغر همت، قاسم زارع، رضا فیاضی، بابک انصاری، بابک نوری، مهدی بازدار، فاطمه خسروی، حامد صحت به عنوان خوانش‌گر حضور داشتند و این نمایشنامه را خوانش کردند.

در پایان نمایشنامه خوانی با حضور هنرمندان پیشکسوت ، حسین مسافر آستانه و رضا نعمتیان از هنرمندان نمایشنامه‌خوان تقدیر شد .

بابک نوری یک از هنرمندان و مجری مراسم نیز طی سخنان کوتاهی گفت : قرار است هر دو هفته یک بار در روزهای شنبه و با همکاری بنیاد هنرمندان مهر آفرین و تماشا خانه ایرانشهر نمایشنامه خوانی در سالن استاد ناظر زاده کرمانی با نام «شنبه‌های مهر آفرین» برگزار شود و هدف از اجرای این برنامه ها حمایت از هنرمندان جوان است تا بتوانند تا بتوانند متن های تازه نگارش شده یا تازه ترجمه شده را اجرا کنند.
منبع: ایسنا
نظر شما