يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۳
کد خبر: ۱۳۶۸۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی: امسال نخستین جلد دایرةالمعارف دفاع مقدس منتشر خواهد شد و امیدواریم کارهای پژوهشی پژوهشگران تبدیل منافع ملی کشورمان شود و به حل مسأله کمک کند.
سرلشکر صفوی: امسال نخستین جلد دایرةالمعارف دفاع مقدس منتشر می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی که امروز در آیین رونمایی ۳۹ عنوان دستاورد علمی پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن می‌گفت، اظهار کرد: یکی از ارکان دسترسی به تمدن نوین اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی ایران و یکی از ارکان اقتدار کشورمان و سیاست‌های کلان کشور برای عبور از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب در ابعاد مختلف تولید علم و نظریه‌هایی است که از دل انقلاب اسلامی از سوی پژوهشگران عالم است.

وی ادامه داد: این پژوهش‌ها باید متناسب با نیازهای کشور و مردم و شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای باشد. واقعیت این است که تغییرات و تحولات جدیدی شکل یافته است. مانند یمن که اسرائیل و آمریکا را به چالش کشیده است. همچنین غزه هم حدود سه ماه است که در جنگ است. رژیم صهیونسیتی غیریهودی‌ها را حیوان می‌نامد. اقتصاد، سیاست، دفاع و فرهنگ حلقه‌های بهم پیوسته هستند. جهان بینی ما نسبت به دنیا و اداره حکومت انسان محور است. حیات کره زمین و کشورمان علم و انسان است و آنها باید علم خود را به عمل کنند.

در ادامه، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در آستانه دهه مقاومت هستیم بیان کرد: ماه دی و بهمن، ماه‌های پرخاطره‌ای هستند.  زوایای پنهان دفاع مقدس بیشتر از زوایای آشکار آن هستند. ما با اقیانوسی از علم و پیشرفت در حوزه دفاع مقدس روبرو هستیم.

وی ادامه داد: اگر حوزه پژوهش و تحقیقات در حوزه دفاع مقدس را به سه حوزه نرم، نیمه سخت و سخت تقسیم کنیم باید گفت در زمینه نرم کار چندانی انجام نشده است. تفاوت ما با دشمنان همواره در همین زمینه بوده است. نقش مردم در هر سه حوزه دفاع مقدس، جبهه مقاومت و امنیت داخلی مغفول مانده است و تمام تهاجم دشنان بر این است که اتحاد امت اسلامی شکل نگیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ناتو واتحادیه اروپا به باریکه غزه حمله کرده‌اند و طی آن زنان و کودکان را مورد هجوم قرار داده‌اند. ما نمی‌توانیم در همه بخش‌ها از  تجربه دشمنان استفاده کنیم چون قرآن ما را از آن نهی کرده است. بنابراین ضرورت حکمرانی ولایی که حجت‌الاسلام خسروپناه گفت در این جا مطرح می‌شود. دفاع در برابر ظلم و تجاوز یک امر واجب است.
وی گفت: دفاع مقدس برای خدا بود و دفاع در برابر متجاوز را یک امر ضروری می‌دانیم و از حدود الهی خارج نمی‌شویم. ما از قطعنامه‌ها یاد می‌کنیم، اما این‌ها ظواهر کار هستند در حقیقت زمانی که انقلاب پیروز شد دشمنان باید با آن مقابله می‌کردند. باید از ولایت فقیه دفاع کرد که یکی از عوامل موفقیت در دفاع مقدس بود. ارتشیان قهرمانه در برابر دشمن استادند. در آن زمان تعادلی میان تجهیزات ما و دشمنان نبود.
سردار شکارچی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روز ۹ دی یادآور شد: فتنه‌ها از روز پیروزی‌های انقلاب تا کنون وجود داشته است. تجربه تمامی فتنه‌ها در سال ۸۸ تجمیع شد. روز ۹ دی فرصت‌هایی را برای انقلاب اسلامی تولید کرد و روز لبیک به ندای ولی فقیه بود. امت به تکلیف الهی خود عمل کرد. در دوره امام حسین (ع) و امام‌حسن (ع) مردم نتوانستند حق را از باطل بشناسند اما امت بصیر ایران در روز ۹ دی حق را از باطل بدون اینکه امام جامعه به قتلگاه برود و حتی نزدیک آن بشود تشخیص دادند. تا پیش از این روز پرده نفاق بر چهره نفاق بود اما مشخص شد مستقیم و غیر مستقیم با موساد و سازمان‌های جاسوسی ارتباط دارند. این چهره نفاق خطرناک بود و می‌توانست به دستاوردهای انقلاب آسیب بزند. هنوز فتنه به پایان نرسیده است چون در سال‌های ۹۶ و ۹۸ و ۱۴۰۱ دشمن مایوس شده ولی در بلند مدت و کوتاه مدت برنامه دارد.

منبع: ایسنا
نظر شما