شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۳۸۷۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
پویش «حافظ شو» همزمان با سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در پویش حافظ شو که از اول فروردین و همزمان با برگزاری سی و یکمین نمایشگاه قرآن آغاز می‌شود، در دو بخش خواهد بود. بخش اول مربوط به افراد زیر ۱۴ سال است که دختران و پسران می توانند یکی از ۱۴ سوره پایانی قرآن را حفظ کنند و افراد بالای ۱۴ سال سوره واقعه را حفظ می کنند.

کسانی که موفق به حفظ سوره ها می شوند، می توانند به غرفه پویش حافظ شو در نمایشگاه قرآن کریم مراجعه کنند و کسانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، می توانند یک فیلم حداکثر ۶۰ ثانیه ای از خود تهیه کرده و به یکی از پیام رسان های داخلی ارسال کنند و قرار است در هر شب ۱۱۴ نفر جایزه بگیرند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه ۲۶ اسفند) در مراسم رونمایی از پوسترهای سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان فعالیت های این وزارتخانه برای تربیت حافظان قرآن به این پویش اشاره کرد و گفت: پویش حافظ شو امسال برای ۱۴ سوره درنظر گرفته شده ولی این طرح در طول سال ادامه خواهد داشت تا هر سال میلیون ها نفر بتوانند یک جزء را حفظ کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۴ حفظ جزء ۲۹ برای این پویش درنظر گرفته شود و در حاشیه این مراسم گفت: ما یک برنامه ویژه در قرارگاه شهید آوینی در وزارتخانه آغاز کردیم که در همه استان ها و شهرستان ها اجرا می شود. مثلاً در استان یزد با همکاری نهادهای استانی و وزارت فرهنگ چهار هزار نفر به تعداد شهدای این استان تربیت می شوند و امیدوارم در دو سال آینده بتوانیم مقدار زیادی از راه طی نشده سابق را طی کنیم و تعداد حافظان قرآن به رشد چند برابری برسد.

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می خوانمت» از اول فروردین به مدت دو هفته از ساعت ۱۷ تا نیم ساعت بعد از بامداد در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

این نمایشگاه شامل بخش هایی همچون کودک و نوجوان، ترجمه قرآن، نهج‌البلاغه، دعا، فلسطین و طوفان الاقصی، مشاوره، هنرهای دینی، محافل خانوادگی، مسابقات و رویدادها و نشست های محتوایی، خادمان قرآنی، طرح بشری، حفظ آسان قرآن و بخش مکتوب است.

امسال بخش جلسات خانگی قرآن یک ویژگی دارد و آن اجرای جلسات خانگی قرآن در نمایشگاه با حضور برخی از خانواده های تهرانی است. همچنین در بخش پوشش ایرانی اسلامی، ۲۰۵ تولیدکننده آمادگی خود را برای عرضه چادر و محصولات عفاف و حجاب اعلام کرده اند. البته بخش بازرسی برای نظارت بر قیمت ها تقویت شده، به گونه ای که قیمت محصولات عرضه شده در نمایشگاه پایین تر از قیمت بازار باشد.

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن از اول تا هشتم فروردین با حضور نمایندگانی از ۲۵ کشور برگزار خواهد شد. در بخش داخلی نیز ۴۵ موسسه قرآنی و ۲۴ نهاد دولتی و حاکمیتی مشارکت دارند.

 
 

منبع: ایرنا
نظر شما