چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۰۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
معرفی و بررسی کتاب «در کمین سرخ» در نشست دانای بی زبان روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه،در کتابخانه سراج برگزار می‌شود.
معرفی و بررسی کتاب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نشست دانای بی زبان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و آشنایی افراد با کتاب «در کمین گل سرخ» با حضور سارا لطفی دبیر کانون کتابخوان سراج  روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه، ساعت ۱۰ در کتابخانه سراج برگزار  می‌شود.
«در کمین گل سرخ» زندگی‌نامه داستانی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی به قلم محسن مؤمنی است. روایت بخش‌های پیش از انقلاب زندگی سپهبد از کتاب «خاطرات سپهبد شهید صیادشیرازی» و بخش‌های مربوط به کردستان و سال‌هایی از جنگ از کتاب «ناگفته‌های جنگ» و بخش‌های پایانی جنگ از کتاب «یادداشت‌های ویژه شهید صیادشیرازی» انتخاب شده که انتشارات سوره مهر منتشرکرده ‌است.   

متن تقریظ مقام معظم رهبری :
«این نمونه‌ی جالب و بی سابقه‌ای است از گزارش جنگ در ضمن داستان شیرین زندگی یکی از شخصیتهای آن. آن را یکسره مطالعه کردم (تا 7/۶/84) زیبا و هنرمندانه نوشته شده است. با بسیاری از حوادث آن کاملاً آشنایم. البته بسیاری دیگر از حوادث آن دوران و نیز مطالب بسیاری از آنچه مربوط به این شهید عزیز است ناگفته مانده است. و این طبیعی است.

البته برجستگیهای شخصیت شهید صیاد شیرازی را در نوشته و کتاب به درستی نمی‌توان نشان داد. او حقاً نمونه‌ای از یک ارتشی مومن و شجاع و فداکار بود. رحمت خدا بر او.»
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه  ساعت ۱۰ به نشانی سراج، نبش کوچه مرادی کتابخانه سراج مراجعه کنند و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77245761 تماس بگیرند.

نظر شما