چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۴۵۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴
به همت کتابخانه تخصصي انقلاب؛
همايش «اسرار حجاب،گوهر ناب»همزمان با هفته معلم وايام فاطميه(س) ، به جهت نقد و بررسي مساله حجاب و تجليل از سرآمدان اين حوزه روز 8 ارديبهشت برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب و مديريت فرهنگي هنري منطقه 11، پورنجار مسئول کتابخانه تخصصي انقلاب افزود: اين کتابخانه به عنوان يک کتابخانه تخصصي جاي فعاليت بيشتري دارد و در صدد است همزمان با دهه فجر با تسهيلاني متفاوت عضو بپذيرد. مسوول کتابخانه تخصصي انقلاب فرهنگسراي انقلاب تهران با تاکيد بر اين که مخزن اين کتابخانه نياز به گسترش دارد، گفت: کتابخانه‌هاي تخصصي محل مناسبي براي حضور فرهنگيان، دانشجويان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه خاص آن کتابخانه‌اند و در تمام زمينه‌ها وجود کتابخانه تخصصي ضروري به نظر مي‌رسد.
اعظم پورنجار گفت: اين کتابخانه، نخستين کتابخانه تخصصي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران است که در حوزه انقلاب اسلامي فعاليت مي‌کند.
وي با اشاره به اين که بيشتر کتاب‌هاي اين مرکز در حوزه تاريخ معاصر، انقلاب اسلامي، علوم سياسي،‌ روابط بين‌الملل، دفاع مقدس، زندگينامه و خاطرات شهداست، عنوان کرد: اغلب مخاطبان کتابخانه انقلاب پژوهشگران، دانشجويان و نويسندگان حوزه‌هاي ياد شده‌اند.
پورنجار اظهار داشت: قفسه‌ باز بودن کتابخانه، امکان جست‌‌وجوي رايانه‌اي و دو سالن مطالعه مجزا ويژه خانم‌ها و آقايان، استفاده از کتاب‌ها را براي مراجعان آسان‌تر کرده است و تمامي اعضا مي‌توانند همه روزهاي هفته(بجز جمعه) از ساعت هشت صبح تا پنج بعداز ظهر از امکانات اين کتابخانه استفاده کنند.
وي درباره به‌روز رساني مخزن کتابخانه عنوان کرد: تقريبا در هر فصل تعدادي از کتاب‌هاي تخصصي در حوزه انقلاب و دفاع مقدس کتاب خريداري مي‌شود و در تلاشيم تمامي کتاب‌هايي را که در اين حوزه‌ها منتشر مي‌شوند، تهيه کنيم. البته براي تهيه کتاب‌ها، بودجه را نيز در نظر مي‌گيريم و با توجه به آن کتاب‌ها را براي خريدن اولويت‌بندي مي‌کنيم.
مسوول کتابخانه تخصصي انقلاب با اشاره به اين که اين کتابخانه اکنون داراي 7000 جلد کتاب، 10 عنوان نشريه و نشريات سياسي دوران پهلوي به صورت صحافي‌شده است، افزود: اين کتابخانه به عنوان يک کتابخانه تخصصي جاي فعاليت بيشتري دارد. در مرحله نخست بايد مخزن کتاب‌ها را گسترش دهيم تا منابع بيشتري در دسترس علاقه‌مندان به پژوهش و مطالعه در حوزه‌هاي انقلاب، دفاع مقدس و تاريخ معاصر قرار گيرد.
وي ضمن تاکيد بر ضرورت وجود کتابخانه تخصصي در تمامي حوزه‌هاي گوناگون علمي پژوهشي، عنوان کرد: براي گسترش فعاليت‌هاي اين مرکز و تهيه منابع، طرح‌هاي جامعي بررسي و تهيه کرده‌ايم و در انتظار موافقت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و تخصيص بودجه براي اجرايي شدن آن طرح‌ها هستيم. پورنجار با بيان اين که در اين کتابخانه علاوه بر خدمات متداول کتابخانه‌اي، خدمات جانبي ديگري نيز به مخاطبان ارايه مي‌شود، گفت: در اين کتابخانه امکاناتي نظير اينترنت رايگان در اختيار مراجعان قرار مي‌دهيم و امکان جست‌وجوي اينترنتي آزاد براي آنها فراهم است. همچنين در هر ماه برنامه «يک کتاب، يک نويسنده» را براي معرفي تازه‌هاي نشر و مولفان حوزه انقلاب و دفاع مقدس به عموم شهروندان برگزار مي‌کنيم.
وي افزود: برخي از نويسندگان و فرهنگيان حوزه‌هاي ياد شده نظير «رحيم روح‌بخش» و «حکيمه اميري» و فرهنگيان پژوهشگرمطالعات پژوهشي لازم براي تاليف کتاب‌هايشان را در اين مرکز انجام مي‌دهند و عناوين کتاب‌هاي آنها نيز در کتابخانه تخصصي انقلاب موجود است و براي تقدير از حضور آنها در اين مرکز همزمان با هفته معلم در همايش حجاب گوهر ناب از آنها تجليل خواهيم کرد.
پورنجار در پايان گفت: علاقه‌مندان به عضويت و حضور در نشست‌ها مي‌توانند هر روز از ساعت 16-8 به نشاني بزرگراه شهيد نواب صفوي، تقاطع خيابان کميل شرقي، فرهنگسراي انقلاب، کتابخانه تخصصي انقلاب اسلامي مراجعه و جهت شرکت در همايش " اسرار حجاب گوهر ناب" روز هشتم ارديبهشت ماه از ساعت 9 صبح حضر به هم رسانده و يا با شماره تلفن¬هاي 9-55419057 و 55408658 بگيرند.

نظر شما