يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۷
کد خبر: ۲۳۵۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
در پي اهانت نفرت انگيز به قرآن شريف در آمريکا، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام مهمي به ملت ايران و امت بزرگ اسلام، حلقه هاي صهيونيستي درون دولت آمريکا را طراحان اصلي اين توطئه مشمئز کننده خواندند و با تشريح اهداف پشت پرده کينه توزيهاي صهيونيستها نسبت به اسلام و قرآن تأکيد کردند: دولت آمريکا براي اثبات ادعاي خود درباره دخالت نداشتن در اين توطئه، بايد عوامل اصلي اين جنايت بزرگ و بازيگران ميداني آن را به گونه اي شايسته به مجازات برساند. متن پيام ولي امر مسلمين جهان به اين شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحيم
قال الله العزيز الحکيم: انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون
ملت عزيز ايران ـ امت بزرگ اسلام!
اهانت جنون آميز و نفرت انگيز و مُشمئز کننده به قرآن مجيد در کشور آمريکا که در سايه ي امنيت پليسي آن کشور اتفاق افتاد حادثه ي تلخ و بزرگي است که نميتوان آن را تنها در حدّ يک حرکت ابلهانه از سوي چند عنصر بي ارزش و مزدور به حساب آورد. اين يک اقدام محاسبه شده از سوي مراکزي است که از سال ها پيش به اين طرف، سياست اسلام هراسي و اسلام ستيزي را در دستور کار خود قرار داده و با صدها شيوه و هزاران ابزار تبليغاتي و عملياتي، به مبارزه با اسلام و قرآن پرداخته اند. اين حلقه ي ديگري از زنجيره ي ننگيني است که با خيانت سلمان رشدي مرتد آغاز شد و با حرکت کاريکاتوريست خبيث دانمارکي و دهها فيلم ضد اسلام ساخته شده در هاليوود ادامه يافت و اکنون به اين نمايش نفرت انگيز رسيده است. پشت صحنه ي اين حرکات شرارتبار چيست و کيست؟
مطالعه ي اين روند شرارت که در اين سالها با عمليات جنايتبار در افغانستان و عراق و فلسطين و لبنان و پاکستان همراه بود، ترديدي باقي نميگذارد که طرّاحي و اتاق فرمان آن در دستان سران نظام سلطه و اتاق فکرهاي صهيونيستي است که از بيشترين نفوذ بر دولت آمريکا و سازمانهاي امنيتي و نظامي آن و نيز بر دولت انگليس و برخي دولتهاي اروپائي برخوردارند. اينها همان کساني اند که پژوهشهاي حقيقت ياب مستقل روز به روز بيشتر انگشت اتهام در ماجراي حمله به برجها در 11 سپتامبر را به سوي آنان متوجه ميکنند. آن ماجرا بهانه ي حمله به افغانستان و عراق را به رئيس جمهور جنايتکار وقت آمريکا داد و او اِعلان جنگ صليبي کرد و همان شخص بنابر گزارشها، ديروز اعلام کرده است که اين جنگ صليبي با ورود کليسا به صحنه، کامل شد. هدف از اقدام نفرت انگيز اخير آن است که از سوئي مقابله با اسلام و مسلمانان در جامعه ي مسيحي به سطوح همگاني مردم کشيده شود و با دخالت کليسا و کشيش، رنگ مذهبي گرفته و پشتوانه ئي از تعصبات و تعلقات ديني بيابد، و از سوي ديگر ملتهاي مسلمان را که از اين جسارت بزرگ به خشم آمده و جريحه دار ميشوند از مسائل و تحولات دنياي اسلام و خاورميانه غافل سازد. اين اقدام کينه توزانه، نه آغاز يک جريان، بلکه يک مرحله از روند طولاني مدتِ اسلام ستيزي به سرکردگي صهيونيسم و رژيم آمريکا است. اينک همه ي سران استکبار و ائمة الکفر در برابر اسلام قرار گرفته اند. اسلام، دين آزادي و معنويت انسان، و قرآن کتاب رحمت و حِکمت و عدالت است؛ وظيفه ي همه ي آزاديخواهان جهان و همه ي اديان ابراهيمي است که در کنار مسلمانان با سياست پليد اسلام ستيزي با اين شيوه هاي نفرتبار مقابله کنند. سران رژيم آمريکا نميتوانند با سخنان فريبنده و ميان تهي، خود را از اتهام همراهي با اين پديده ي زشت تبرئه کنند. سالهاست که مقدسات و همه ي حقوق و حرمت ميليونها مسلمان مظلوم در افغانستان و پاکستان، در عراق و لبنان و فلسطين زير پا گذاشته شده است. صدها هزار کشته، دهها هزار زن و مرد اسير و زير شکنجه، هزاران کودک و زن ربوده شده و ميليونها معلول و آواره و بي خانمان، قرباني چه چيزي شده اند؟ و با همه ي اين مظلوميتها، چرا در رسانه هاي جهاني غرب، مسلمانان را مظهر خشونت و قرآن و اسلام را خطري براي بشريت وانمود ميکنند؟ چه کسي باور ميکند که اين توطئه ي گسترده بدون کمک و دخالت حلقه هاي صهيونيستيِ درونِ دولت آمريکا ممکن و عملي است؟!
برادران و خواهران مسلمان در ايران و سراسر جهان!
لازم ميدانم اين چند نکته را به همه متذکر گردم:
اولاً: اين حادثه و حوادث پيش از آن به روشني نشان ميدهد که آنچه امروز آماج حمله ي نظام استکبار جهاني است، اصل اسلام عزيز و قرآن مجيد است؛ صراحتِ مستکبران در دشمني با جمهوري اسلامي ناشي از صراحت ايران اسلامي در مقابله با استکبار است و تظاهر آنان به دشمن نبودن با اسلام و ديگر مسلمانان، دروغي بزرگ و فريبي شيطاني است. آنان با اسلام و هر آنکس که بدان پايبند است و هر آنچه نشانه ي مسلماني است دشمن اند. ثانياً: اين سلسله ي کينه توزيها با اسلام و مسلمين، ناشي از آن است که از چند دهه پيش تاکنون نور اسلام از هميشه تابنده تر و نفوذ آن در دلها در جهان اسلام و حتي در غرب از هميشه بيشتر شده است. ناشي از آن است که اُمت اسلام از هميشه بيدارتر شده و ملتهاي مسلمان اراده کرده اند زنجيرهاي دو قرن استعمار و تجاوز مستکبران را پاره کنند. حادثه ي اهانت به قرآن و پيامبر عظيم الشأن صلي اله عليه و آله، با همه ي تلخي، در دل خود حامل بشارتي بزرگ است. خورشيد پر فروغ قرآن روزبروز بلندتر و درخشنده تر خواهد شد. ثالثاً: همه بايد بدانيم که حادثه ي اخير ربطي به کليسا و مسيحيت ندارد و حرکات عروسکي چند کشيش ابله و مزدور را نبايد به پاي مسيحيان و مردان ديني آنان نوشت. ما مسلمانان هرگز به عمل مشابهي در مورد مقدسات اديان ديگر دست نخواهيم زد. نزاع ميان مسلمان و مسيحي در سطح عمومي، خواسته ي دشمنان و طراحان اين نمايش ديوانه وار است و درس قرآن به ما، در نقطه ي مقابل آن قرار دارد. و رابعاً: طرف مطالبه ي همه ي مسلمانان، امروز دولت آمريکا و سياستمدارن آنند. آنها اگر در ادعاي دخالت نداشتن خود صادقند بايد عوامل اصلي اين جنايت بزرگ و بازيگران ميداني آن را که دل يک و نيم ميليارد مسلمان را به درد آورده اند، به گونه ئي شايسته به مجازات برسانند. و السلام علي عباد اله الصالحين
سيّدعلي خامنه اي

22/شهريور/1389

نظر شما