شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۵۵۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۴
نخستين دوره جريان شناسي نحله هاي انحرافي با همكاري مشترك خانه مطبوعات و اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در تبريز برگزار شد.

به گزارش « شهر» از تبريزبه نقل ازروابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، اسد بابايي مسوول روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي  گفت: در اين كارگاه تخصصي كه روز جمعه در محل تالار سوره اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با حضور 120نفر از خبرنگاران استان ترتيب يافت استاد اين دوره در خصوص فرقه انحرافي شيطان پرستي سخنراني كرد.

 

حجت الاسلام قهرمان از اساتيد حوزه و دانشگاه در اين كارگاه گفت: هم اكنون 2000فرقه و عرفان نوظهور در جهان به وجود آمده كه با رنگ و لعاب هاي جديد در صدد اغفال و به انحطاط كشيدن موتورهاي محركه جوامع كه همان جوانانند ، هستند.

 

وي اظهار داشت: انسان ذاتا علاقمند به مذهب بوده و وجدانا در صدد گرايش به سمت دين است از اين رو در تقابل با روحيه شهوت ران خويش كه هميشه تلاش براي گريز از قيد و بندهاي اخلاقي دارد اقدام به ساخت عرفان هاي خودپسند مي كند.

 

حجت الاسلام قهرمان افزود: عرفان هاي نوظهور ريشه در اخلاق حيواني انسان دارد و از اين رو بايد تلاش شود تا با تقويت فضايل ، رذايل را از بين برد.

 

اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: در حال حاضر 70 فرقه انحرافي در ايران مشغول فعاليتند كه مغز متفكر آنان در اتاق هاي فكر موساد و سيا قرار دارد.

حجت الاسلام قهرمان در ادامه اظهار داشت: اين فرقه ها در موارد بسياري اقدام به فعاليت هاي جاسوسي در داخل كشور و به انحراف كشيدن جوانان و براندازي بنيان هاي خانواده مي كنند.

 

وي اضافه كرد: فرقه شيطان پرستي در داخل كشورمان فعاليت هاي گسترده اي انجام مي دهد و در اين كار اهانت به خدا، پيامبران الهي و ائمه معصومين عليهم السلام از بديهيات اين فرقه است.

 

حجت الاسلام قهرمان گفت: خون آشامي ، زناي با محارم ، بي بند و باري جنسي ،تبعيت از مدهاي روز لباس از جمله پوشيدن لباس هايي از جنس جين و چرم ، چكمه هاي بلند با سگك فلزي و استفاده از رنگ هاي سياه و قرمز و بنفش تند از جمله نشانه‌هاي اين افراد است.

 

وي افزود: ريشه اين تفكرات انحرافي در تفكر كابالا از عرفان هاي منحرف يهوديت است كه مقدسات را به طور كامل زير سوال مي برد.

 

در ادامه اين كارگاه آموزشي عارف گوزلي مديرعامل خانه مطبوعات آذربايجان شرقي گفت: انتظار بر اين است تا اصحاب رسانه ضمن آشنايي با اين عرفان هاي دروغين در جهت تنوير افكار عمومي كوشيده و زمينه هاي فعاليت دشمنان اسلام را در جامعه اسلامي ايران خنثي كنند.

 

وي افزود: اصحاب رسانه در خط مقدم اطلاع رساني و مبارزه با افكار شوم دشمنان اسلام قرار دارند و از اين رو انتظار مي رود تا آنان با توليد مطالب كارشناسي شده در اين زمينه زمينه هاي جلوگيري از توسعه چنين عرفان هايي را در جامعه بگيرند و با فعاليت هاي فرهنگي خود گامي در راستاي هدايت نسل جوان بردارند.

 

در پايان خبرنگاران حاضر در كارگاه ، برگزاري مستمر اين دوره ها را از مسوولان اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي خواستار شدند.

 

 

نظر شما