يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۶
آيت الله مکارم شيرازي نسبت به سخنان اخير رييس دفتر رييس جمهور مبني بر اين که "کساني که با موسيقي مخالف هستند و مي گويند حرام است، موسيقي را نمي فهمند"، به شدت موضع گيري کردند.

اين مرجع تقليد، صبح امروز طي سخناني در آغاز درس خارج فقه خود اظهار داشتند: چندي پيش در مطبوعات خبري از يکي از مسئولان منتشر شد که گفته بود کساني که با موسيقي مخالف هستند و مي گويند حرام است ، موسيقي را نمي فهمند . ما منتظر تکذيب اين مساله بوديم که متاسفانه اتفاق نيفتاد . مي دانيد که اين مطلب چقدر سنگين است.

ايشان با تاکيد بر اين که همه فقهاي ما بر حرمت موسيقي لهوي تاکيد دارند و در اين باره شکي نيست، خاطر نشان کردند: معني حرف اين آقا اين است که همه فقها و امام راحل نمي فهمند و العياذ بالله امام باقر (ع) و امام صادق (ع) هم نمي فهمند . در واقع به همه اين بزرگوران توهين شده است.

*اگر شرايط خاص نبود، ساکت نمي‌مانديم

آيت الله مکارم شيرازي تاکيد کردند: اگر شرايط کشور يک شرايط خاصي نبود و بحث از اجراي طرح تحول اقتصادي در کشور و لزوم حفظ آرامش نبود، قطعا ما طور ديگري با اين فرد برخورد مي کرديم و به هيچ وجه ساکت نمي مانديم .

ايشان اضافه کردند: اگر اين شرايط نبود ما به وظيفه مان عمل کرده و هزينه آن را هم مي پرداختيم، چرا که اين فرد با حرفش در واقع به علما و امام راحل و امام باقر(ع) و امام صادق (ع) توهين کرده است، آن هم توهين به اين زشتي!

*در فرصت لازم پاسخ قاطع مي‌دهيم

اين مرجع تقليد يادآور شدند: ما نمي توانيم در اين خصوص ساکت باشيم و ببينيم که با مقدسات به اين راحتي بازي مي شود. من به خاطر شرايط حساس فعلا به همين ميزان سخن قناعت مي کنم، ولي در فرصت لازم به اين توهين پاسخ قاطع مي دهيم .

آيت‌الله مکارم شيرازي افزودند: معنا ندارد هر کسي که مسئوليت دارد هر چه خواست بگويد.

ايشان در ادامه با تاکيد بر اين که ما به طور شفاف اعلام کرده ايم که موسيقي لهو و لعب حرام است، گفتند: اميدواريم خداوند همه دشمنان اسلام را اگر قابل هدايت نيستند ،خوار و ذليل کند.

اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز خرسندي از برگزاري بسيار شکوه مراسم امسال عزاداري حسيني ابراز داشتند: اين عزاداري هاي باشکوه نشان داد که جريان عاشوراي حسيني سال به سال پرشورتر و پررونق تر مي شود.

*عزاداري حسيني جهاني شده است

ايشان افزودند: امسال صحنه هايي از عزاداري ها در کشورهاي مختلف از جمله آمريکا و کشورهاي آسيايي و آفريقايي در رسانه ها نشان داده شد که اين نشان مي دهد عزاداري حسيني به يک مساله جهاني تبديل شده است و از مرزهاي کشور هاي اسلامي نيز فراتر رفته است.

آيت الله مکارم شيرازي همچنين با اشاره به اين که يک بخش از قيام حسيني حاوي مسايل اسلامي است ، اظهار داشتند: يک بعد ديگر اين مساله انساني است، به اين معنا که مبارزه با ظالم، مساله توجه به عزت و آزادگي و شرف و عدالت اين ها همه مفاهيمي است که کل جهان بشريت را پوشش مي دهد و لذا ما مي بينيم که کل جهانيان طرفدار اين مکتب هستند و البته بايد باشند.

.

.

خبرهاي بيشتر در خبرخوان شهر

نظر شما