شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۹۰۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
هر محله تهران يك كانون ديابت دارد
مديركل سلامت شهرداري با تاكيد بر ضرورت ارتقاي سلامت شهروندان تهراني گفت: كانون هاي محلي ديابت به‌منظور آموزش و توانمندسازي شهروندان در زمينه پيش‌گيري و درمان ديابت در 376 محله شهر تهران راه‌اندازي شده است.

محمدمهدي گلمكاني در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: شهرداري تهران متولي سلامت نيست، اما در نظر دارد در ارتقاي سلامت روحي و جسمي شهروندان تهراني بيش از اين تاثيرگذار باشد. از اين‌رو قصد داريم با استفاده از ظرفيت خانه‌هاي سلامت و هم‌چنين سلامت‌ياران شهر تهران وارد اين مقوله شويم، ضمن اين‌كه تلاش داريم بخش‌هاي مختلف را با سلامت مردم گره بزنيم.

 

او با اشاره به فعاليت‌هاي شهرداري تهران در حوزه سلامت به‌ويژه در پيش‌گيري و درمان ديابت گفت: در اين زمينه ضمن مشاركت فعال در برنامه‌هاي روز جهاني ديابت با ديگر نهادهاي مسئول، اين اداره كل با بهره‌گيري از اعضاي كانون ديايت محلات شهر تهران نسبت به‌تست غربالگري شهروندان در چند نوبت نيز اقدام كرده است.

 

مديركل سلامت شهرداري تهران با بيان اين‌كه نزديك به 30درصد شهروندان تهراني كه در اين گونه تست‌ها شركت كرده اند، نياز به پي‌گيري دارند، تصريح كرد: در همين راستا كانون ديابت محلات به‌منظور توجه مستمر، آموزش و توانمندسازي شهروندان در زمينه پيش‌گيري و درمان ديابت در 376 محله پايتخت راه‌اندازي شده است.

 

او تاكيد كرد: در اين 376 كانون محلي، 12 هزار  و 974 دواطلب درباره ديابت و چگونگي پيش‌گيري و درمان آن در محلات اطلاع‌رساني كرده و آموزش‌هاي لازم را ارائه مي دهند.

   

گلمكاني اضافه كرد: به‌همت شهرداري تهران هم‌چنين برنامه هاي نماديني چون ايجاد زنجيره انساني در بوستان ولايت و هم‌چنين نورافشاني برج هاي ميلاد و آزادي به‌منظور ارتقاي توجه شهروندان نسبت به‌بيماري ديابت و خطرات ناشي از آن صورت گرفته است.

 

به‌گفته اسدالله رجب، رئيس انجمن ديابت ايران، پنج و نيم ميليون نفر در کشور به ديابت مبتلا هستند که نيمي از آنها از بيماري خود بي‌خبرند.

نظر شما