شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۹۵۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
به مناسبت روز سلامت مردان در منطقه 19 اجرا مي شود
به مناسبت روز ملي سلامت مردان اداره سلامت معاونت اجتماعي و فرهنگي منطقه 19 برنامه هاي پزشکي و آموزشي اين روز را تشريح کرد.

به گزارش «شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، سرپرست معاونت اجتماعي و فرهنگي منطقه با اشاره به اينکه ويژه برنامه هاي روز ملي سلامت مردان از ابتداي اسفند ماه در منطقه آغاز شده و تا پايان نيمه اول اسفند ادامه دارد گفت: با توجه به اينکه مردان قشر وسيعي از جامعه را تشکيل مي دهند توجه به سلامت آنها در کاهش آمار مرگ و مير و تداوم چرخه زندگي از اهميت زيادي برخوردار است . در اين راستا برنامه هاي متنوعي شامل انجام ويزيتهاي رايگان پزشکي در طي چند برنامه، برگزاري کلاسهاي آموزشي مختلف و توزيع بروشورهاي سلامت در نظر گرفته ايم که طبق برنامه زمانبندي شده در خانه هاي سلامت، سراهاي محلات، مساجد و مدارس اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام رسول جوادي افزود: ديروز کارمندان منطقه 19 از ويزيت رايگان پزشکي و تست قند و فشار خون توسط دبير کانون پزشکان بهره مند شدند. همچنين کلاس آموزشي بيماري هاي قلبي با حضور 30 نفر در خانه سلامت سراي محله اسفندياري بستان اجرا شد.

همچنين همايش پياده روي پنجشنبه با حضور 40 نفر در پارک شقايق برگزار مي شود. چندهمايش ديگر نيز با موضوعات بهداشت دهان ودندان، بهداشت فردي وسلامت مردان در مدارس و مساجد منطقه برگزار مي شود.

به گفته جوادي آقايان مي توانند از 10 تا 13 اسفند نيز از ويزيت رايگان پزشکي بهره مند شوند. به همين منظور خانه سلامت نعمت آباد، مطب دکتر حسيني در شکوفه شمالي ، خانه سلامت شکوفه شمالي، خانه سلامت شريعتي شمالي و خانه سلامت ابن سينا آماده خدمات رساني ويژه پزشکي به شهروندان هستند. علاوه براين، کلاسهاي آموزشي بهداشت روان، پيشگيري از بيماريهاي شايع، نارسايي قلبي، علل بيماري پروستات در مردان، شناخت و پيشگيري از بيماريهاي غيرواگيردار(ديابت)، بيماريهاي مردان، کنترل هيجانات و بيماريهاي قلبي عناوين آموزشي هستند که ويژه آقايان تا نيمه اسفند برگزار مي شود.

گفتني است براي افزايش اطلاعات و آگاهي آقايان از بيماريهاي مختلف و بهداشت روان بروشورهاي آموزشي سلامت به تعداد  2 هزار نسخه چهارشنبه گذشته در نواحي پنجگانه توزيع شد.

نظر شما