شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۰۳۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
نماينده هاي مجلس تا 15 فروردين 91 هم تحمل نکردند و پس از اعلام خبر معارفه قاضي مرتضوي براي مديرعاملي صندوق تامين اجتماعي، استيضاح وزير کار را به هيات رئيسه اعلام کردند.

خبرآنلاين؛ محمد رضا باهنر، نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي به فارس گفت: "در پي انتصاب مرتضوي برخي از نماينده هاي مجلس خواستار استيضاح عبدالرضا شيخ الاسلامي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي شدند. استيضاح عبدالرضا شيخ الاسلامي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به صورت غير رسمي تحويل هيئت رئيسه مجلس شد. در اولين فرصت زماني که مجلس باز شود استيضاح اعلام وصول مي شود."


 پيش از اين 12نماينده مجلس در تذکري به رئيس جمهور از او خواستند تا به دليل عدم تجربه و تخصص مرتضوي در اين زمينه و پرونده مرتضوي در موضوع کهريزک، پست جديدي را به او اعطا نکند.


چند روز پيش الياس نادران، نماينده تهران، پس از حضور رييس جمهور در مجلس براي پاسخگويي به 10 سوال نماينده ها، گفت: "ما شنيده ايم که علي رغم اين تذکر، در نظر دارند آقاي مرتضوي را منصوب کنند. به همين دليل طرح استيضاح وزير رفاه را آماده کرديم. اما رئيس مجلس به ما توصيه کردند که فعلا دست نگه داريم. الان هم مي گويم که اگر ايشان چنين کاري بکنند، ما استيضاح شان را روز 15 فروردين ارائه مي دهيم تا اعلام وصول شود."

به نظر مي رسد پس از چالش نحوه پاسخگويي احمدي نژاد به سوالات مجلس که آخرين مواجه دولت و مجلس در سال 90 بود، انتصاب قاضي مرتضوي به رياست تامين اجتماعي، اولين چالش دولت و مجلس در سال 91 باشد.

نظر شما