يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۴
کد خبر: ۵۰۹۳۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران اعلام کرد فعاليت هاي مديريت شهري در حوزه سلامت در سال جاري با تمام توان ادامه خواهد يافت.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمد هادي در مورد فعاليت هاي شهرداري در هفته سلامت گفت: سلامت شهروندان در همه شهرهاي مهم کشورهاي بزرگ بر عهده مديريت شهري است و شهرداري تهران فعاليت گسترده اي در اين زمينه جهت تحقق عدالت در سلامت داشته است.


وي افزود: هم اکنون در 374 محله تهران خانه سلامت و کانون هاي وابسته به سلامت شهروندان نظير کانون ديابت، کانون شهر بدون دخانيات و ... داراي عضوهاي فعال مي باشند و به رصد سلامت شهروندان مشغول مي باشند.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران افزود: در حال حاضر 500 هزار سالمند در شهر تهران زندگي مي کنند که نيازمند پايش و مراقبت مي باشند و امسال به ابتکار اداره کل سلامت شهرداري و وزارت ورزش و بهداشت در روز 18 فروردين که مصادف با اولين روز هفته سلامت بود همايش پياده روي سالمندان با حضور قريب به ده هزار سالمند در بوستان ولايت برگزار شد که در نوع خود قابل توجه بود.


ايازي ادامه داد:مجموعه فعاليت هاي مديريت شهري در زمينه سلامت شهروندان باعث شد که شهرداري به عنوان نهاد حامي سلامت از سوي معاون اول رياست محترم جمهور در هفته سلامت امسال لوح تقدير دريافت کند.


وي در خصوص فعاليت هاي اين معاونت در سال جاري گفت: با تمام توان همچون گذشته در حوزه سلامت به فعاليت ادامه خواهيم داد و با استفاده از نظرات شوراي راهبري سلامت که باحضور برجسته ترين اساتيد و کارشناسان سلامت شهري در معاونت امور اجتماعي و فرهنگي برگزار مي شود برنامه ها و طرح هاي در شهر به اجرا خواهيم گذاشت تا به معيارها و شاخصه هاي سلامت شهري دست يابيم.


دکتر ايازي افزود:مجموعه فعاليت و رويکرد ما در حوزه سلامت توجه نهادهاي بين المللي را جلب و جذب کرده است. اين رويکرد از سوي سازمان بهداشت جهاني نيز مورد تقدير قرار گرفته است.


وي در پاسخ اين سوال که مشخصا چه فعاليت هايي در هفته سلامت از سوي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري صورت گرفته است گفت: با توجه به اينکه هفته سلامت از 18 تا 24 فروردين برگزار شد، اداره کل سلامت شهرداري تهران، با توجه به عناوين روزها، برنامه‌هاي خاصي را تدارک ديده بود. براين اساس، عناوين هفته سلامت از18 تا 24 فروردين با عنوان، سالمندي و ورزش، سالمندي و آموزش همگاني، سالمندي و حوادث و بلايا، سالمندي و شهرهاي دوستدار سلامت، سالمندي و همکاري‌هاي بين‌بخشي و سالمندي و مراقبت در برابر بيماري‌ها نامگذاري شده بود. در 22 دهکده سلامت شهرداري تهران که در ميدان‌هاي اصلي و بوستان‌هاي شهر مستقر شده‌، غرفه‌هاي سلامت به سالمندان خدمات ويژه‌اي ارائه دادند.


در اين غرفه‌ها مشاوره‌هاي گوناگون در زمينه‌هاي تغذيه مرتبط با سالمندي، انجام معاينات پزشکي مثل تست‌هاي فشارخون، قندخون و ساير معاينات ضروري سالمندان پيش‌بيني شده بود و علاوه بر دهکده‌هاي سلامت، شهرداري تهران با همکاري معاونت اجتماعي مترو، در 4 ايستگاه امام خميني، تجريش، دروازه دولت و شهرري، پايگاه سلامت ايجاد کرد و در اين مکان‌ها نيز خدمات مشاوره‌اي و بهداشتي و درماني انجام گرفت.


همچنين برگزاري1000 کلاس آموزشي در سطح خانه هاي سلامت، رونمايي از کتاب سينما سلامت و تقدير از يکي از کارگردانان فيلم هاي سلامت محور، ارائه خدمات سلامت به رانندگان تاکسي سالمند، اجراي نمايش هاي ميداني، تورهاي گردشگري ويژه اعضاي کانون هاي سالمندان از ديگر برنامه هاي قابل ذکر بوده است.


وي افزود: در مناطق 22 گانه شهرداري تهران، تورهاي آموزشي و تفريحي شهر تهران ويژه اعضاي کانون‌هاي سالمندي برگزار شده و در مناطق شهرداري، نمايش‌هاي ميداني با موضوع زندگي سالم، طول عمر بشر و سالمندي اجرا شده است. در برخي از ميدان‌ها، پارک‌ها و مدارس، معاينات مختلف پزشکي براي تاکسيرانان سالمند انجام گرفته و برگزاري کلاس‌هاي آموزشي براي سالمندان نيز، از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني?شده?بود. که قريب به نيم ميليون نفر از اين برنامه ها که اساساً خاص سالمندان بود استقبال کردند.

نظر شما