به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 7 ، رمضان ميرعباسي با بيان اين مطلب اظهار داشت : در اين طرح که با مشارکت بخش خصوصي انجام خواهد شد نماي پل تغيير خواهد کرد. در رنگ آميزي پل نيز از رنگ هاي نانو و مواد ويژه اي استفاده خواهد شد تا نظافت را راحت تر کرده و از ميزان هزينه ها نيز بکاهد.
وي با بيان اينکه پايانه تاکسي واقع در جنوب شرقي پل و خطوط اتوبوسراني اين محدوده ، ساماندهي خواهد شد به حيات بخشي فضاي زير پل و ايجادکاربري هاي جديد دراين مکان اشاره کرد و ادامه داد : کاربري هاي جديدي به فضاي زير پل افزوده مي شود تا در کنار خدمات رساني به مسافران و عابران ازاين مکان ، هزينه هاي نگهداري از پل نيز تامين شده و ضريب امنيت اين مکان افزايش يابد.
شهردار منطقه 7 در ادامه گفت : از شمال به جنوب پل سيدخندان ، از خيابان جلفا به سهروردي ، پل عابر پياده برقي نيز احداث خواهد شد تا دسترسي شهروندان به دو سوي شمالي و جنوبي پل به راحتي ميسر شود.
ميرعباسي در خصوص ميزان پيشروي پروژه بازسازي پل سيدخندان نيز اظهار داشت : در ايام نوروز عايق بندي پل به اتمام رسيد ، حفاري رمپ رسالت به سهروردي شمالي انجام شده و هم اکنون در حال بتن ريزي ، آسفالت و اجراي بدنه ديواره هاست.
وي تاکيد کرد : اين پروژه که اجراي آن پيش از اين در 9 ماه تعريف شده بود ، هم اکنون 30 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و به دليل جلوتر بودن مراحل اجرايي از زمان بندي تعريف شده ، تا پايان 6 ماهه اول سال و پيش از آغاز فعاليت مدارس به بهره برداري خواهد رسيد.
بر اساس اين گزارش ، پل سيد خندان از قديمي ترين پل هاي بتني است که با توجه به افزايش بار ترافيکي پل به ويژه بعد از بهره برداري از تونل رسالت ، بازسازي آن از اهميت دو چنداني برخوردار شد .
عمليات بازسازي پل سيدخندان در آخرين روزهاي سال 90 آغاز شد .