يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۰۲۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
شهردار منطقه 7 گفت : بهسازي ، نماسازي و بازسازي پل سيدخندان به عنوان يکي از قديمي ترين پل هاي بنتي شهرتهران تا نيمه اول سال جاري به پايان خواهد رسيد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 7 ، رمضان ميرعباسي با بيان اين مطلب اظهار داشت : در اين طرح که با مشارکت بخش خصوصي انجام خواهد شد نماي پل تغيير خواهد کرد. در رنگ آميزي پل نيز از رنگ هاي نانو و مواد ويژه اي استفاده خواهد شد تا نظافت را راحت تر کرده و از ميزان هزينه ها نيز بکاهد.

وي با بيان اينکه  پايانه تاکسي واقع در جنوب شرقي پل و خطوط اتوبوسراني اين محدوده ، ساماندهي خواهد شد به حيات بخشي فضاي زير پل و ايجادکاربري هاي جديد دراين مکان اشاره کرد و ادامه داد : کاربري هاي جديدي به فضاي زير پل افزوده  مي شود تا در کنار خدمات رساني به مسافران و عابران ازاين مکان ، هزينه هاي نگهداري از پل نيز تامين شده و ضريب امنيت اين مکان افزايش يابد.

شهردار منطقه 7 در ادامه گفت : از شمال به جنوب پل سيدخندان ، از خيابان جلفا به سهروردي ، پل عابر پياده برقي نيز احداث خواهد شد تا دسترسي شهروندان به دو سوي شمالي و جنوبي پل به راحتي ميسر شود.

ميرعباسي در خصوص ميزان پيشروي پروژه بازسازي پل سيدخندان نيز اظهار داشت : در ايام نوروز عايق بندي پل به اتمام رسيد ، حفاري رمپ رسالت به سهروردي شمالي انجام شده و هم اکنون در حال بتن ريزي ، آسفالت و اجراي بدنه ديواره هاست.

وي تاکيد کرد : اين پروژه که اجراي آن پيش از اين در 9 ماه تعريف شده بود ، هم اکنون 30 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و به دليل جلوتر بودن مراحل اجرايي از زمان بندي تعريف شده ، تا پايان 6 ماهه اول سال و پيش از آغاز فعاليت مدارس به بهره برداري خواهد رسيد.

بر اساس اين گزارش ، پل سيد خندان از قديمي ترين پل هاي بتني است  که با توجه به افزايش بار ترافيکي پل به ويژه بعد از بهره برداري از تونل رسالت ، بازسازي آن از اهميت دو چنداني برخوردار شد .

عمليات بازسازي پل سيدخندان در آخرين روزهاي سال 90 آغاز شد .

نظر شما