شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۲۲۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
براي تامين ايمني هرچه بهتر و بيشتر مراسم بيست و سومين سالگرد رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره)، بيش از 400 آتش‌نشان با تجربه آماده خدمت رساني در اين ايام هستند.

به گزارش «شهر» به نقل از پايگاه خبري 125، فتح اله تيموري،معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني تهران با اعلام اين خبر گفت: اين آتش‌نشانان با به کارگيري 129 دستگاه خودروي آتش‌نشاني شامل خودروهاي سبک و سنگين، موتورسيکلت و استفاده از ديگر تجهيزات و نيز چندين دستگاه تانکر آب براي ايمني و آرامش خاطر مردم در اين مراسم آمادگي کامل دارند.

 

وي افزود: تمام نيروهاي مناطق پنج گانه سازمان آتش‌نشاني پايتخت در اين ايام همچنان براي انجام عمليات امدادي کاملا آماده هستند.

 

به گفته تيموري، از 13خرداد نيروهاي آتش‌نشاني در قالب گروه‌هاي ثابت و سيار در نقاط مختلف حرم مطهر امام راحل و اطراف آن مستقر مي‌شوند.

 

وي افزود: البته گروه هاي عملياتي در مبادي ورودي‌هاي شهر تهران، پارکينگ بزرگ خودروها و اتوبوس زائرين شهرستان‌ها و مزارع حواشي حرم مستقر مي‌شوند.

 

تيموري خاطرنشان کرد: برخي از بزرگراه‌هاي منتهي به حرم از جمله بزرگراه‌هاي آزادگان و شهيد کاظمي تا پمپ بنزين حافظيه اتوبان قم و از جاده شهيد رجائي تا کهريزک و اطراف حرم و خصوصا مسيرهاي ارتباطي اصلي و فرعي منتهي به حرم مطهر، تحت پوشش ايمني اين نيروها قرار دارند.

  

به گفته معاون عمليات آتش نشاني، در راستاي آماده‌باش نيروهاي عملياتي برنامه هايي از جمله بازديد از تمام اماکن، انبارها و سوله هاي مربوط به حرم مطهر و اطراف حرم و صدور دستورالعملهاي ايمني و هشدار به اماکن پرخطر، بازديد از دانشگاه ها و مزارع مزروعي اطراف حرم مطهر و ابلاغ تذکرات و دستورالعملهاي لازمه به شهرداري و بخشداري شهر آفتاب، برگزاري دو شيفت کاري مانور شبانه در ايستگاههاي متروي حرم مطهر و شاهد جهت اعمال تمهيدات لازم و بازديد از شيرهاي آب محدوده و رفع اشکالات احتمالي انجام شده است.

 

وي ادامه داد: همچنين براساس برنامه از پيش تعيين شده بخشي از اکيپ آتش نشاني که به منظور حفظ ايمني از چادرهايي که براي اسکان زائران در بوستان ولايت تعبيه شده است در اين پارک استقرار مي يابند.

 

معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني از همه زائران حرم مطهر درخواست کرد تا در اين روزها موازين و اصول ايمني را کاملاً رعايت و از روشن کردن آتش به ويژه در فضاهاي سبز جداً خودداري کنند و در صورت مشاهده هر گونه آتش‌سوزي و حادثه با حفظ خونسردي بلافاصله مراتب را به نزديکترين پايگاه آتش‌نشاني مستقر در محل اطلاع دهند.

نظر شما