يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۳
کد خبر: ۵۴۲۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
خانه علم و زندگي در چهار سراي محله با حضور 300 نفر از شهروندان منطقه فعاليت هاي آموزشي خود را آغاز کرد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 10 ، فرامرز عظيمي شهردار منطقه ضمن اعلام اين خبر گفت : برنامه ريزي براي جلب مشارکت شهروندان در عرصه هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي يکي از رويکردهاي اصلي شهرداري تهران است و يکي از راههاي مهم به منظور دستيابي به اين امر ارتقا سطح آگاهي شهروندان نسبت به زندگي شهري است.

 

وي در ادامه گفت : خانه هاي علم و زندگي مي تواند از طريق تاسيس کانون هاي داوطلب مردمي آموزش محور در راستاي افزايش توانمندي شهروندان در حوزه هاي مختلف و در نهايت بهبود زندگي شهروندان در حوزه هاي مختلف موثر باشد.

 

عظيمي يادآور شد: تاکنون 300 نفر از شهروندان در غالب چهار کانون آموزش شهروندي، انديشه شهر، علمي و والدين پيشتاز از خدمات اين خانه ها در چهار سراي محله زنجان جنوبي، سلسبيل جنوبي، کارون جنوبي و شبيري جي بهرمند شده اند.

 

وي در ادامه از برگزاري کلاس هاي آموزشي در ايام ماه مبارک رمضان خبر داد و تصريح کرد : 50 عنوان کلاس و کارگاه آموزشي در سطح مساجد ، خانه هاي سلامت و مراکز بهداشتي در حال برگزاري است.

 

شهردار منطقه با تاکيد بر اهميت آموزش در حوزه سلامت جسمي درماه مبارک رمضان و لزوم آموزش اين مباحث به شهروندان گفت : اين کلاس ها با مضامين سحري سالم و افطاري سالم ، تاثير روزه داري بر کنترل خشم و بردباري افراد ، نقش روزه داري بر سلامتي افراد ، دوران بارداري و روزه داري ، آداب تغذيه در ماه مبارک رمضان ، توصيه هاي تغذيه در زمان افطار و بين افطار و سحر، تغذيه صحيح افراد سالمند در ماه رمضان و روش هاي صحيح حفظ وزن در ماه رمضان برگزار مي شود .

 

وي افزود : از ديگر برنامه هايي که در اين ماه پربرکت به منظور خدمت رساني به شهروندان اجرا مي شود ارائه مشاوره تغذيه ويژه اعضاي کانون ديابت و برپايي ايستگاه سلامت با حضور پزشک عمومي است .

 

عظيمي در پايان يادآور شد : به همت امور بانوان منطقه و در راستاي توجه به موضوع با اهميت تربيت کودکان و ارج نهادن به مقام خانواده به عنوان اولين و موثرترين نهاد اجتماعي دوره هاي آموزشي مهارت هاي فرزند پروري با عناويني همچون امور مذهبي و ديني، امور تربيتي، بازي و سرگرمي، مهارت هاي ارتباطي همزمان با ماه مبارک برگزار مي شود.

 

نظر شما