شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۷۰۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
شهرداري تهران برگزار مي کند
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: دهه ولايت با 70 عنوان برنامه از جمله برگزاري 1200 جشن "ولادت و امامت" در مساجد شهر و راه‌اندازي خيابان "توحيد" در بوستان ولايت برگزار مي شود.

به گزارش "شهر " ، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران سيد محمدهادي ايازي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: مديريت فرهنگي شهردر ايام دهه ولايت با هدف گسترش و تعميق فعاليت هاي فرهنگي مرتبط با سيره و سنت ائمه معصومين همچنين ترويج فرهنگ علوي طي تعامل و مشارکت با گروه‌هاي مردمي، شوراياران، مساجد و هيئات مذهبي در قالب 9 عنوان کلي اقدام به برگزاري بيش از70 ويژه برنامه خواهد کرد.

وي گفت: محتواي اين برنامه‌ها که با محوريت و تاکيد بر افزايش نشاط ديني و تقويت وحدت ملي اجرا مي‌شوند منطبق با عناوين ايام دهه ولايت است و سراي محلات و مساجد نقش محوري را در اجرا آنها دارند.

ايازي ادامه داد: در حوزه فضاسازي شهر ده عنوان برنامه اجرا مي‌شود که از مهمترين آنها مي‌توان به چراغاني و آذين بندي حد فاصل ميدان آزادي تا چهارراه وليعصر (ع)و از اين چهارراه تا ميدان ونک، نورافشاني در سطح مناطق 22گانه، اهتزار 50بالن فرهنگي با شعائر مذهبي در معابر اصلي و تبليغات گسترده با بهره‌گيري از تمام ظرفيت‌هاي شهرداري تهران اشاره کرد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به برنامه‌هايي که با محوريت تجليل و تکريم سادات برگزار مي‌شوند، افزود: در اين سرفصل اجراي 8 عنوان برنامه نظير برگزاري جشن تجليل از سادات در برج ميلاد، مراسم نکوداشت علامه اميني، تجليل از مترجمان نهج‌ البلاغه، بازديد از خانواده‌هاي شهداي سادات، اهداي هديه به مسافران سادات و پخش نواي مذهبي در ايستگاه‌هاي مترو در نظر گرفته شده است.

وي ضمن مثبت ارزيابي کردن همکاري‌هاي ميان بخشي و برون بخشي در اجراي موفق برنامه‌هاي دهه ولايت تصريح کرد: در اين ايام جشن‌هاي دهه ولايت با همکاري معاونت امور اجتماعي و فرهنگي مناطق 22گانه و وزارت آموزش و پرورش در 1200 مسجد منتخب و 240مدرسه برگزار مي‌شود.

ايازي ادامه داد: سازمان پايانه‌ها، شرکت واحد اتوبوسراني، سازمان تاکسيراني و برج ميلاد تحت عنوان " خبر دهيد به ياران، غدير مي‌آيد " 9 برنامه جشن اجرا خواهند کرد. همچنين سازمان پارک‌ها نسبت به پخش مولودي از سيستم‌هاي صوتي بوستان‌ها اقدام مي‌کند در 52 مرکز آموزشي گل و گياه با حضور کودکان برنامه‌هاي مفرح برگزار مي‌شود.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از راه‌اندازي خيابان " توحيد و ولايت " در بوستان ولايت واقع در منطقه 19 خبر داد و گفت: به همت معاونت امور اجتماعي و فرهنگي منطقه 19 خيابان توحيد و ولايت با محوريت اجراي برنامه‌هاي هنري در مضامين توحيدي در بوستان ولايت راه‌اندازي خواهد شد.

وي تصريح کرد: علاوه بر اين در بخش برنامه‌هاي نمايشگاهي و تجسمي شاهد برگزاري 72 نمايشگاه عکس، برگزاري کارگاه آموزشي، نمايشگاه کتاب و خوشنويسي در مناطق، ميادين ميوه و تره‌بار، برج ميلاد، مترو و پايانه‌هاي اتوبوسراني خواهيم بود.

ايازي با اشاره به ديگر برنامه‌هاي دهه ولايت از اجراي 18 عنوان مسابقه فرهنگي، ورزشي و اجتماعي خبر داد و افزود: به همت سازمان ورزش شهرداري تهران جشنواره‌ بازي‌هاي کودک، بومي و محلي، رايانه‌اي، همايش پياده روي، مرحله نهايي المپياد محلات در 5 رشته و المپياد ورزشي در 9 رشته همچنين ورزش زورخانه‌اي برگزار مي‌شود.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: در زمينه توليد محصولات فرهنگي بيش از 11 عنوان محصول نظير کتاب، آلبوم صوتي، پرچم، کتاب اتوبوس، ويژه‌نامه‌هاي مطبوعاتي در مجموعه انتشارات موسسه همشهري و پوستر غدير توليد شده است. همچنين در روز ولادت امام هادي (ع) موسسه همشهري اقدام به انتشار پرونده مطبوعاتي در مورد اين امام همام اقدام خواهد کرد.

وي از اجراي جشنواره نهج‌ البلاغه شمسه تحت عنوان " نهج البلاغه در زندگي " خبر داد و گفت: اين جشنواره با هدف تقويت روحيه ديني و معنوي شهروندان، استعداد يابي و کمک به شکوفايي خلافيت شهروندان و ارتقا سطح دانايي و تقويت نگرش مخاطبان در خصوص آموزه‌هاي نهج البلاغه در 4 بخش آموزش و پژوهش، فضاي مجازي، نهج البلاغه در قاب هنر و نهج البلاغه و سيره علوي در قلمرو ادبيات برگزار خواهد شد.


نظر شما