شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۸۳۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷
معاون اداره کل سلامت شهرداري تهران گفت: هدف جشنواره سلامت افزايش حساسيت شهروندان نسبت به موضوع سلامت است.

مهدي اميري،  در گفت و گو با شهر پيرامون جشنواره سلامت که اواسط آبان تا بهمن ماه در سطح محله هاي شهر تهران برگزار مي شود، اظهارداشت: طبق نظر کارشناسان سهم عوامل اجتماعي موثر بر سلامت بيش از 50 درصد است.


معاون اداره کل سلامت شهرداري تهران گفت: اگر بتوانيم روابط و ارتباطات اجتماعي و تعاملات بين شهروندان را با يکديگر افزايش دهيم، هم به ارتقاء سطح سلامت جامعه خود کمک کرده ايم و هم با اين تعاملات توانسته ايم سطح زندگي سالم را در جامعه افزايش دهيم.

 

وي افزود: اداره کل سلامت شهرداري تهران از سال 85 خانه ها سلامت و اسباب بازي را راه اندازي کرد تا از اين طريق بتواند در محلات پايگاه هايي براي کار بر روي موضوع سلامت در کوچکترين واحد شهري يعني محله داشته باشد.

 

اميري خاطرنشان کرد: اين کانون ها بر اساس سن و توانايي هاي شهروندان تقسيم شده است. ضمن اين که هويت و فرهنگ غالب هر محله نيز در برنامه ريزي ها در نظر گرفته شد.

 

معاون اداره کل سلامت با اشاره به جشنواره سلامت گفت: در حال حاضر کانون هاي سلامت که محورهاي جشنواره سلامت نيز است، شامل کانون سالمندان، جوانان، مادر و کودک، معلولين، پزشکان، خادمين سلامت مساجد، اهداکنندگان خون، پيشگيري از ديابت، پيشگيري از چاقي و پيشگيري از استعمال دخانيات است.

 

آغاز رقابت محلات براي کسب رتبه برتر سلامت

 

وي تصريح کرد: در جشنواره سلامت رقابتي را بين 374 محله شهر تهران ايجاد مي کنيم تا ابتدا بهترين محله را در سطح منطقه و سپس در سطح تهران متناسب با موضوع کانون و سطح فعاليتشان مشخص کنيم.

 

اميري افزود: ما در تلاشيم حساسيت شهروندان را نسبت به مقوله سلامت افزايش دهيم. بدين صورت سطح مشارکت اجتماعي شهروندان در قالب کانون هاي اجتماعي که بر موضوع سلامت متمرکز هستند، افزايش مي يابد که اين خود منجر به تقويت روحيه جمعي و ايجاد همبستگي اجتماعي مي شود. از سوي ديگر خودباوري و اعتماد به نفس و تفاهم نيز در ميان شهروندان تقويت مي شود.

 

معاون اداره کل سلامت تاکيد کرد: در واقع تمام مراحل شکل گيري و اجراي جشنواره سلامت بدون مشارکت شهروندان امکان پذير نيست. ضمن اين که اين جشنواره منجر به تقويت مشارکت شهروندي بخصوص در موضوع سلامت مي شود.

 

گفتني است جشنواره سلامت در قالب عکس، کاريکاتور، فيلم، داستان، مقاله، و آثار حجمي و صنايع دستي پذيراي آثار شهروندان است.

نظر شما