يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۹
کد خبر: ۶۰۸۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
همزمان با هفته سلامت صورت مي گيرد ؛
شهردار منطقه 10گفت: همزمان با آغاز هفته سلامت، دهکده سلامت در بوستان تهراني، 60 ايستگاه سلامت و 65 کارگاه آموزشي از 18فروردين به مدت يک هفته برگزار مي شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 10، فرامرز عظيمي با اعلام اين خبر هدف از برگزاري برنامه هاي هفته سلامت را داشتن جامعه اي مترقي در سايه سلامت و تندرستي جسمي و روحي برشمرد و تصريح کرد: رويکرد برنامه هاي هفته سلامت شهرداري تهران بر اساس شعار امسال تحت عنوان فشار خون را جدي بگيريم تعريف شده و در همين راستا اهميت و توجه جدي به اين شعار، موجب تضمين سلامت انسان و موفقيت در مسايل فردي و اجتماعي مي شود.

وي با اشاره به اهم برنامه ها و فعاليت هاي اداره سلامت گفت : در روز هجدهم فروردين و همزمان با آغاز هفته سلامت زنگ سلامت در سه مدرسه نواخته مي شود همچنين دهکده سلامت در بوستان تهراني با برپايي 10 غرفه کانون هاي سلامت منطقه و استقرار ارگان هاي متولي سلامت شامل آتش نشاني، کلانتري، مرکز بهداشت جنوب، سازمان آب دبير خانه جامعه ايمن منطقه 10، به همراه اجراي گروه هاي نمايشي، تقدير و تشکر از فعالان حوزه سلامت به ارائه خدمات سلامت به شهروندان خواهند پرداخت.

عظيمي افزود: 60 ايستگاه سلامت با برنامه هاي متنوع از جمله تست فشارخون، قندخون، توزيع بروشور، مشاوره هاي مختلف و ... در بوستان ها، مساجد و خانه هاي سلامت به شهروندان خدمات ارائه مي دهند همچنين عيادت از بيماران بيمارستان و معلولان، تقدير و تشکر از اعضاي شوراي سلامت و ... از برنامه هاي اجرايي در هفته سلامت خواهد بود.

شهردار منطقه در ادامه تصريح کرد: برگزاري 65 کارگاه آموزشي مرتبط با فشار خون بر اساس روز شمار هفته سلامت در سراي هاي محلات، مساجد، مدارس پايگاه هاي بهداشت و ... در قالب فشار خون و ويزيت رايگان پزشک همچنين برگزاري جشنواره غذاي سالم، برپايي 3 همايش بزرگ با مضامين" کنترل فشار خون را جدي بگيريد ، رابطه فشار خون و ديابت، پزشک خانواده و نظام سلامت " برگزاري مسابقات، فرهنگي، ورزشي، آموزشي در مدارس، برپايي تور گردشگري، اجراي برنامه هاي شاد و نمايش عروسکي، جشنواره غذا و ... از ديگر برنامه هايي است که به مناسبت هفته سلامت برگزار خواهد شد.

وي در ادامه يادآور شد: اميدواريم بتوانيم با اجراي برنامه هاي پيش بيني شده بيش از پيش در ارتقا سلامت شهروندان و ارتقا سطح اطلاعات و آگاهي گروه هاي مختلف سني گام برداريم.


نظر شما