يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۱
کد خبر: ۶۹۴۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
یک آخر هفته جذاب دوست داشتنی همیشه نیازمند پول و زمان زیادی نیست، فقط کافی است یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند داشته باشیم.
به گزارش شهر، آخر هفته‌ که می‌رسد تازه به این فکر می‌کنیم که ساعت‌های فراغت را چگونه سر کنیم تا تنوعی باشد برای رفع روزمرگی‌های کاری و خستگی های روحی اما گاهی وقت‌ها کاسه چه کنم چه کنم و تماشای تلویزیون ساعت های فراغت ما را پر میکند و تا چشم به هم می زنیم شنبه، روز کار فرا می رسد.
 
سایت شهر بر آن است که هر هفته پیشنهادهای گوناگون فرهنگی اجتماعی را معرفی کند تا شاید گزینه‌های متفاوتی برای آخر هفته شما باشد.
 
1-  موسیقی و تماشای رقص سازها:
اگر از علاقمندان موسیقی هستید و به دنبال یک تجربه متفاوت می‌توانید آخر هفته خود را به کنسرت گروه شمس در مرکز همایش‌های برج میلاد اختصاص دهید.

گروه شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری و با آهنگسازی تهمورس و سهراب پورناظری همراه با همراهی سماع گران روی صحنه می‌روند. در این کنسرت سهراب پورناظری در مقام خواننده اشعار مولانا، هومن ذکایی  و رهی معیری را براساس موسیقی معاصر ایرانی و موسیقی تنبور می خواند.
 سماع
پیش از این در تابستان 1386 گروه شمس به همراه سماع‌گران قونیه و نوزاندگان خارجی از کشورهای فرانسه و ترکیه به مدت 4 شب در کاخ سعدآباد کنسرت «بزرگ‌داشت سال جهانی مولانا» را برپا کردند. دی وی دی تصویری این اثر هم در سال ٨٩ منتشر شد.
در این کنسرت کیخسرو پورناظری(‌آهنگساز، تنبور)، تهمورس پورناظری(آهنگساز، تنبور، تار، بربت)، سهراب پورناظری(خواننده، کمانچه و تنبور)، نجمه تجدد ( همخوان ) حسین رضای‌نیا(دف و سازهای کوبه‌ای)، مهیار طریحی( سنتور ) داریوش آذر(باس) و تنبورنوازن گروه شمس پوریا پورناظرى، کاوه گرایلی، ندا خاکی، کیمیا جمشید ،خورشید دادبه، نیکناز میرقلمی، علیرضا جوادی، سپند دادبه حضور خواهند داشت.



علاقه مندان برای تهیه بلیط برای این کنسرت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.
این کنسرت پنجشنبه، جمعه و شنبه ( 9 و 10 و 11 آبان) ساعت 18 و 21:30، با قیمت 30 تا 100 هزار تومان برگزار می‌شود.


 
 
2- سینما و جادوی پرده نقره‌ای :
 
پیشنهاد سینمایی این هفته ما فیلم سینمایی کلاس هنر پیشگی به کارگردانی علیرضا داودنژاد و بازی رضا و محمدرضا و زهرا و علی داوودنژاد است. خانواده سینمایی داودنژاد اینبار بازهم به سراغ یک موضع اجتماعی رفته اند. این فیلم در یک کلاس هنرپیشگی می‌گذرد که ضمن آموزش، داستانی با الهام از مسایل روز در آن روایت می‌شود.
کلاس هنرپیشگی

برای دیدن فیلم می‌توانید به پردیس آزادی بروید. ساعت اکران این فیلم در این سینما ساعت 19 است.
این سینما در خیابان بهشتی نبش خالد اسلامبولی (وزرا) قرار دارد. برای خرید بلیت اینجا را کلیک کنید.

3- موزه گردی در باغ‌های سرسبز تهران:
باغ موزه مجموعه سعد آباد همانطور که از نام آن نیز بر می‌آید فضایی است که برای کاربری باغ و نگهداری و رسیدگی به پوشش گیاهی متنوع شامل جنگل های طبیعی، گونه‌های متنوع گیاهی تعبیه شده‌است. در این مجموعه گونه‌های گیاهی متنوعی دیده می‌شود به لحاظ کمیاب بودن، قدمت و زیبایی به عنوان جاذبه گردشگری شناخته می‌شوند.
در باغ موزه سعدآباد هم از طبیعت لذت می‌برید و هم با قدم زدن در کاخ و عمارت‌های شاهی می‌توانید بخشی از تاریخ را مرور کنید. با رفتن به کاخ موزه سبز می‌توایند اتاق خواب رضاشاه، اتاق نهار خوری، اتاق انتظار،  و اتاق کار را ببینید.

کاخ سبز
تمامی موزه ها و کاخ موزه های مجموعه سعد آباد همه روزه بجز دوشنبه ها باز هستند.  ساعت کار موزه ها  9:00 تا 17:30 و ساعت کار گیشه فروش بلیت موزه‌ها: 9:00  تا  16:30 است. 
اگر مایلید با فضای این مجموعه و موزه آشنا شوید می‌توانید اینجا را کلیک کنید تا با یک تور مجازی نگاهی به این موزه داشته باشید.

آدرس کاخ موزهسعدآباد: 
خیابان ولیعصر - خیابان شهید فلاحی ( زعفرانیه ) - انتهای خیابان شهید کمال طاهری
 میدان قدس – خیابان دربند – میدان دربند
 
4- گردش و جمع گرم خانواده:
همیشه یافتن مکانی برای تفریح که همه را راضی کند سخت است، اما اگر می‌خواهید به تفاهمی میان بزرگترها و بچه‌ها برای یک پیک نیک خاطره‌انگیز برسید پیشنهاد می‌کنیم برای رفتن به پارک چیتگر برنامه‌ریزی کنید. پارک جنگلی چیتگر که مسیر مخصوص دوچرخه سواری بسیار جذابی دارد همیشه برای جوانان و بچه‌ها یک پیشنهاد دوست داشتنی است. بزرگترها نیز می‌توانند در کنار دوچرخه سواری از فضای جنگلی بوستان لذت ببرند.
چیتگر

این بوستان از شمال به زمین‌های چیتگر، از جنوب به آزادراه تهران-کرج از غرب به آزادشهر و پیکان‌شهر و از شرق به منطقهٔ خرگوش‌دره محدود می‌شود. این پارک با ۱۴۵۰ هکتار زمین پردرخت از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی استان تهران است.

 
5-  آخر هفته‌ای به شیرینی عسل:
پنجشنبه روز خانواده است پس به شما پیشنهاد می‌کنیم از همین الان همراه خانواده برای رفتن به جشنواره عسل و داشتن یک آخر هفته شیرین برنامه ریزی کنید.
این جشنواره با شعار زندگی شیرین می شود با معرفی و عرضه عسل استان های مختلف کشور، صنایع دستی، بخش ویژه کودکان، موزه زنبور عسل و کارگاه‌های زنبور درمانی  از شنبه  4 آبان تا جمعه  10 آبان برگزار می شود.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 21 در فرهنگسرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره برپا خواهد بود. 

جشنواره عسل


برگزاری مراسم شب نشینی خانوادگی با موضوع خانواده همراه با برنامه های فرهنگی و هنری، سخنرانی کارشناسان خانواده، معرفی خانواده های موفق، اجرای موسیقی سنتی از سوی گروه رستاک و شب شعر طنز از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره در فرهنگسرای اشراق است. در بخش کودک نیز این جشنواره نمایش شاد و موزیکال زنبورک، کنسرت حشرات، ایستگاه گریم و نقاشی، بازی و سرگرمی تدارک دیده شده است.
 
6- گالری گردی و آشنایی با چند نسل هنرمندان نقاش:
نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان نقاش در گالری لاله با هدف تقویت بنیان های هنری شهر، ترویج فرهنگ تبادل آثار هنری و رونق اقتصاد هنر با فراهم کردن بستری برای حضور آثار هنری گران‌بها با قیمت های مقرون به صرفه در فضای زندگی شهروندان، برنامه ریزی شده است.
در این نمایشگاه که ساعت 16 روز جمعه 12 مهر ماه افتتاح شده، آثار هنرمندانی چون حسین محجوبی، رضا بانگیز، صادق تبریزی، محمد ابراهیم جعفری، مهدی حسینی، حسینعلی ذابحی، همایون سلیمی، مینا نوری، ثمیلا امیر ابراهیمی، فرشته غازی راد، بهزاد شیشه گران، حمید پازوکی، نیلوفر قادری نژاد، آنه محمد تاتاری، معصومه مظفری، رضا خدادادی، احمد وکیلی، جمشید حقیقت شناس، رزیتا شرف جهان، مینا غازیانی، همایون ثابتی مطلق، رضا هدایت، رضا افسری، بهنام کامرانی، داریوش حسینی، احمد مرشدلو، وحید چمانی، علیرضا آدم بکان، نگار فرجیانی، مرتضی زاهدی، حامد صحیحی و سمیرا اسکندرفر ارائه شده است.
 گالری لاله

ایجاد بازار یکسان و مشترک برای آثار هنرمندان پیشکسوت و جوان در کنار هم از جمله ویژگی های این نمایشگاه است و تعیین بهای آثار آن نیز بر اساس نگاهی فرهنگی بوده تا اقشار مختلف جامعه بتوانند با درآمدی متوسط هم بتوانند از این آثار بهره مند شوند. قیمت ها از بین یک میلیون و 500 هزار ریال تا 6 میلیون ریال تعیین شده و ابعاد بزرگترین اثر 50 در 50 سانتی متر است.
نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله واقع است. شماره تماس 88960492 / البته گالری لاله روزهای جمعه تعطیل است برای دیدن آثار تنها تا 12 آبان می‌توانید از این نمایشگاه دیدن کنید.

نظر شما