جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۶
کد خبر: ۸۰۴۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
آیین اختتامیه جشنواره امین عالم عصر جمعه همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) در فرهنگسرای فردوس برگزار و در آن از تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «حوض نقاشی» به عنوان مروجان اخلاق نبوی در سینما تجلیل شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشنواره آیینی امین عالم که در هفته وحدت در فرهنگسراهاي فردوس، معرفت، رويش، تهرانسر، کار، خاتم و تهران برگزار شده بود، عصر روز جمعه با حضور اهالی پهنه غرب تهران و محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در سالن همایش‌های فرهنگسرای فردوس به پایان رسید.

در ابتدای مراسم، سیدمهدی شریف‌زاده رئیس خانه فرهنگ نور و بانی نخستین جشنواره امین عالم گزارشی از روند برگزاری این برنامه و رقابت‌ها و کارگاه‌های برگزارشده در مناطق 5، 9، 18، 21 و 22 تهران ارائه کرد. اجرای اپرای عروسکی «طلوع محمد» که به سرپرستی علیرضا دهقانی بر اساس یکی از اشعار مرحوم مهدی سهیلی در فرهنگسرای فردوس تهیه شده بود، هنرنمایی گروه موسیقی اهل تسنن و گروه موسیقی آیینی به سرپرستی هادی فدایی از دیگر بخش‌های مراسم بود.

بخش ویژه اختتامیه نخستین جشنواره آیینی امین عالم به تقدیر از سینماگران مروج اخلاق نبوی اختصاص داشت. در این بخش، از مازیار میری کارگردان فیلم تحسین‌شده «حوض نقاشی» و منوچهر محمدی تهیه‌کننده آثاری چون «زیر نور ماه» و «طلا و مس» تجلیل شد. میری بعد از دریافت لوح تقدیر گفت: متاسفانه سبک زندگی ما به گونه‌ای است که کمتر با هم حرف می‌زنیم و مهربانی نمی‌کنیم. من با همین دغدغه «حوض نقاشی» را ساختم تا شخصیت‌هایش با هم حرف بزنند و مهربان باشند.

در بخشی دیگر از مراسم، نماینده مردم بوکان در مجلس ضمن تقدیر از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای برگزاری جشنواره امین عالم گفت: متاسفانه بشر هنوز نتوانسته از آنچه در هفدهم ربیع‌الاول اتفاق افتاده و این هدیه بزرگ الهی برای اداره امور و زندگی به نحو احسن استفاده کند. گاهی دین که وسیله بهتر زیستن و آزاداندیشی است، به عنوان یک ابزار محدودکننده معرفی می‌شود که این جفا در حق اسلام است.

عثمانی تاکید کرد: دین به ما می‌گوید با هم دوست و مهربان باشیم. آنچه برای خود می‌پسندیم برای دیگران بپسندیم. به یکدیگر دروغ نگوییم و به هم احترام بگذاریم. 17 ربیع روز پاسداشت رسول خداست که این خوبی‌ها را به بشر هدیه کرده است. دامنه نفوذ اسلام در غرب گسترش یافته و این مساله نظام سلطه را نگران کرده است. به همین دلیل در خاورمیانه با به وجود آوردن داعش و طالبان چهره‌ای خشن و نادرست از دین اسلام معرفی می‌کنند تا جوانان به اسلام گرایش پیدا نکنند.

در پایان مراسم از برگزیدگان مناطق مختلف در کارگاه‌های خوشنویسی و رقابت نقاشی جوانان تقدیر شد و حاضران از نمایشگاه آثار برگزیده بازدید کردند. نخستین جشنواره آیینی امین عالم همزمان با هفته وحدت به همت خانه فرهنگ نور در مناطق غربی پایتخت برگزار شده بود.

مطالب مرتبط
نظر شما