شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۸
کد خبر: ۸۱۶۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
مجتبی صالحی از مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگسرای گلستان گفت:
رییس فرهنگسرای گلستان معتقد است برنامه‌های فرهنگسراها باید بر اساس نیاز مخاطبان طراحی شود تا از صرف هزینه‌های بیهوده جلوگیری شود.
شناخت نیاز مخاطب، راه موفقیت برنامه‌های فرهنگسراییمجتبی صالحی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸، در گفت‌و‌گو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره عملکرد مراکز این منطقه در سال گذشته با اشاره به اهمیت و ضرورت مخاطب‌شناسی در امور فرهنگی اظهار داشت: یکی از راهبردهای ما در سال ۹۳، شناخت و افزایش مخاطبان و آگاهی یافتن از نیازهای آنان بود که از این طریق به بهبود فعالیت‌ها و برنامه‌هایمان پرداختیم. 
  
وی نتیجه این تلاش‌ها را برای آشنا کردن مخاطبان با مراکز، ثمربخش ارزیابی کرد و در خصوص رویکردها و محتوای برنامه‌ها گفت: دین برای همه نیازهای زندگی راهبردهای مفیدی دارد و در نتیجه تلاش همکاران بر آن شد تا با توجه به این موضوع و نگاهی همه‌جانبه به قشرهای مختلف کار را به بهترین شکل دنبال کنند.
   
رئیس فرهنگسرای گلستان با اشاره به تلاش همکاران منطقه ۸ گفت: تولید نشاط، آرامش و همدلی را باید از خانواده‌ و همکاران آغاز کنیم تا سپس بتوانیم به عموم مخاطبان بپردازیم. بنابراین، کوشیده‌ایم روحیه نشاط و پویایی را در قالب‌های خلاقانه در برنامه‌هایمان تزریق کنیم؛ چرا که افزایش روحیه شادابی و ایجاد حس آرامش، از نیازهای امروز شهروندان است.
   
صالحی در ادامه افزود: با بررسی برنامه‌های فرهنگسرای گلستان در سال ۹۳ به نتیجه‌هایی درباره میزان علاقه‌مندی مردم به برنامه‌ها دست یافتیم. این بررسی موجب شد تا نیرو و توان فرهنگسرا و مراکز بیشتر در برنامه‌هایی که مخاطب تشنه آن است متمرکز شود. 
  
وی در تشریح برنامه‌های بررسی‌شده این فرهنگسرا گفت: «در کوی نیک‌نامان»، «عفاف و حجاب»، «ترنم قلم»، «سبک صالحان»، «۱۰ رسم زندگی»، «شونیشت» و همچنین بسته برنامه‌های «دهه کرامت»، «دهه ولایت» و «هفته دفاع مقدس» از برنامه‌های موفق و تأثیرگذار این منطقه است؛ البته این‌ها به غیر از برنامه‌های فاخر و فراگیر سال ۹۳ سازمان مانند «مادران چشم به راه»، «پرده عشاق» و... است.
  
صالحی در خصوص هدف‌ها و راهبردهای سال ۹۴ افزود: امسال با توجه بر فرمایش‌های مقام معظم رهبری و هدف‌های سازمان، چهار رویکرد ارتقای سطح فرهنگ شهروندی، بهبود سبک زندگی، جذب روزافزون مخاطبان و تولید کالاهای فاخر نرم‌افزاری و چاپی را با جدیت بیش از پیش دنبال خواهیم کرد.
  
رییس فرهنگسرای گلستان در ادامه گفت: از برنامه‌های مهم سال جاری این فرهنگسرا باید به حرکت جریان‌ساز شناسایی، جذب و تداوم ارتباط با دو قشر مهم منطقه با هدف استفاده از ظرفیت‌های درون منطقه‌ای اشاره کنم. گروه نخست، استعدادهای درخشان علمی، هنری و ورزشی است و گروه دوم، معلولان و توان‌یابان فعال هستند که به زودی با انتشار فراخوانی، نسبت به مشارکت و پشتیبانی از آن‌ها اقدام خواهد شد.
 
وی درباره ویژه‌برنامه‌های این فرهنگسرا در ماه مبارک رمضان افزود: در این ماه برنامه‌های متنوعی مانند بزرگداشت مقام والای حضرت خدیجه(س)، جشن‌های کریم اهل بیت(ع) با مشارکت شهروندان مسلمان و ارامنه منطقه، شب‌های قدر دانش‌آموزی، افطاری ساده، سحرخیزان کوچک را برای شهروندان تدارک دیده‌ایم.
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
Under Review: ۲
انتشار یافته: ۲
زهراسادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
0
احسنت
نکات قابل تاملی بود...
هیئتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
بنده به عنوان شخصی که سالها با جناب آقای استاد صالحی ارتباط داشته و دارم ایشان را فردی موفق و روبه رشد می بینم و از معدود کسانی هستند که مدیریت و مسئولیت در اخلاقشان اثرگذار نیست و از افرادی هستند که به مدیریت و مسئولیت شانیت و ابهت می دهند نه مدیریت به ایشان ابهت و شانیت بدهد
جا دارد از همه مسئولینی که رویه ای بر مدار قرآن و اهل بیت علیهم السلام را دارند و به انقلاب و رهبری عزیز پایبند می باشند کمال تشکر و قدر دانی را کرد
نظر شما