پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۴
کد خبر: ۸۵۹۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
اقبال شاکری با تقدیر از اجرای طرح هم عهدی با شهدا پیشنهاد داد
عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره ادامه طرح هم عهدی با شهدای هشت سال دفاع مقدس در پایتخت پیشنهاد داد تا با اهدای نهال هم عهدی به کوهنوردان، این طرح در مسیرهای کوهپیمایی شهر تهران اجرا شود.
اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با تقدیر از اجرای موفقیت‌آمیز مرحله اول طرح هم‌عهدی با شهدا، گفت: فارغ از شهدای گمنامی که در دوران دانشگاه هم عهد شدم و شهدای دوران دفاع مقدس، در این طرح با شهید یونس کرامتی هم عهد شدم و همواره پلاک این شهید را همراه دارم. 
 
وی ادامه داد: حضور پلاک این شهید، حضور شهدا را برایمان یادآوری می‌کند و در موقعیت‌های مختلف، به مقام شهدا به خصوص شهید کرامتی توسل کردم. به نظرم طرح مناسبی است که می‌تواند به اشکال مختلف ادامه پیدا کند. 

طرح کاشت نهال هم عهدی در مسیرهای کوهنوردی ادامه پیدا کند

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به تقدیر از برنامه‌های ویژه‌ای که برای گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود، پیشنهاد کرد در فاز دوم طرح هم عهدی که به کاشت نهال درخت به یاد شهدا اختصاص دارد، از حضور خانواده‌های معظم شهید که در مجموعه شهرداری تهران مشغول به کار هستند، دعوت کنیم و یادی هم از این شهیدان داشته باشیم. 

شاکری اضافه کرد: همچنین می‌توان همانطور که در برهه‌ای، طرح هر کوهنورد یک بطری اجرا شد، به ورزشکاران و کوهنوردان نهال‌های درختی که هر کدام به یاد شهدای گرانقدر تهیه شده، اهدا کنیم تا در مسیر کوهنوردی بکارند و هر هفته به ان آب بدهند. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تقدیر از این ویژه برنامه که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال برگزاری است، ابراز امیدواری کرد در آیین کاشت نهال هم‌عهدی در بوستان‌های بزرگ پایتخت حضور پیدا کرده و به یاد شهید یونس کرامتی نهال کاشته شود. 
 
گفتنی است همزمان با ایام فاطمیه و در هفته منابع طبیعی و به مناسبت روز درختکاری، طرح «نهال هم عهدی» ویژه کاشت نهال به یاد ۲۳ هزار شهید شهر تهران به همت سازمان فرهنگی هنری و با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در ۵ نقطه شهر تهران شامل فضای سبز دانشگاه امام حسین (ع)، بوستان آزادگان (منطقه ۱۵)، بوستان ولایت (منطقه ۱۹)، بوستان ایثار (منطقه ۲۲) و گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار خواهد شد.
مطالب مرتبط
نظر شما