پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۲
کد خبر: ۸۶۰۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کاشت نهال هم عهدی شهروندان تهرانی در ادامه فاز دوم طرح هم عهدی با ۲۳ هزار شهید شهر تهران، صبح امروز با حضور مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری و جمعی از اهالی رسانه در فضای باز دانشگاه امام حسین(ع) آغاز شد.
صلاحی: کاشت نهال، صدقه جاریه است / بوستان هم عهدان با شهدا افتتاح می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دانشگاه امام حسین(ع) همزمان با ایام فاطمیه و هفته منابع طبیعی، صبح امروز میزبان محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران و معاونان این سازمان، مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه شهر تهران و جمعی از اهالی رسانه، برای آغاز طرح نهال هم عهدی ویژه کاشت نهال به یاد ۲۳ هزار شهید انقلاب و دفاع مقدس بود. 

محمود صلاحی در این مراسم با اشاره به حدیثی از امام جعفرصادق(ع) در اهمیت کاشت نهال، گفت: طبیعت به ما نیاز ندارد و این ما هستیم که به طبیعت نیاز داریم. در زمانه‌ای که به واسطه زندگی صنعتی، گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های دیگر به طبیعت صدمه می‌زنیم باید حواسمان باشد که در سایه طبیعت زندگی می‌کنیم و باید یاد بگیریم به سالم ماندن طبیعت کمک کنیم. 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه پیش از انقلاب، شهر تهران به عنوان پایتخت ایران فقط سرانه نیم متر فضای سبز داشت، امروز با جمعیت سه برابر از آن دوران، دارای فضای سبز سرانه ۱۵. ۵ متر است که عمده این فضای سبز در دهه گذشته به مجموعه شهر تهران اضافه شده است. 

وی با اشاره به اینکه فضای سبز تهران نیم متر به ازای هر نفر از استاندارد جهانی بیشتر است، افزود: اهمیت این حجم از فضای سبز از این نظر اهمیت پیدا می‌کند که عمده فضای سبز اضافه شده به پایتخت در کنار اتوبان‌ها و بزرگراه‌های شهر تهران است که باعث کاهش استرس زندگی شهری می‌شود. 

مشاور شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه باید در گسترش طبیعت قدم بگماریم، گفت: طرح کاشت نهال به نیابت ۲۳ هزار شهید شهر تهران همزمان با روز درختکاری آغاز شد اما این فعالیت فرهنگی زمانی جلوه بیشتری پیدا می‌کند که به یاد شهدای گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب باشد. 

صلاحی گفت: ما فکر می‌کنیم خیلی به یاد شهدا هستیم اما اگر ببینیم خون پاک شهدا چه خدمتی به ما کرده، اهمیت جانفشانی‌های شهیدان را فراموش نمی‌کنیم. این روز‌ها می‌بینیم که در کشورهای همسایه و در منطقه، همه به نوعی در جنگ و ناامنی به سر می‌برند و با نگاه به امنیت پایدار کشورمان، متوجه می‌شویم بیشتر از این‌ها به شهدا مدیونیم. 

رئیس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به اینکه طرح‌های متعددی برای شهدا انجام شده اما مجموعه برنامه‌های هم عهدی با شهدا به یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۴ تبدیل شد، اضافه کرد: به امید خدا بوستان هم عهدان با شهدا در شهر تهران را افتتاح می‌کنیم و همچنین در نظر داریم بزودی کتاب خاطرات طرح هم عهدی با شهدا را منتشر کنیم تا در دسترس عموم مردم قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه قالیباف شهردار تهران نیز هم عهد شهید قدرت‌الله بیات شده است، گفت: براساس این طرح افرادی که با شهدا هم عهد می‌شوند، می‌توانند هنگام مراجعت به بهشت زهرا (س) نسبت به زیارت قبور و قرائت فاتحه اقدام کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به اینکه این هفته، هم‌عهدان با شهدا به نام شهیدشان درخت می‌کارند، یادآور شد: ۲۳ هزار نهال سه ساله در سطح شهر آماده شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و سازمان پارک‌های شهرداری تهران هم به نیابت از مردم، هر هفته این درختان را آبیاری خواهد کرد. 

محمود صلاحی در پایان با تاکید بر اینکه کاشت نهال به یاد شهدا، به ویژه شهدای مدافع حرم ادامه پیدا کند، گفت: این حرکت تجدیدپیمان با شهدا و انقلاب اسلامی است و باید نگاه اخروی به این مسئله داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم در باقیمانده کار‌ها هم این اتفاقات را رقم بزنیم تا همچون کاشت نهال، به عنوان صدقه جاریه ادامه داشته باشد. 

در پایان این مراسم، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به یاد شهید بابایی یک نهال کاشت.

طرح کاشت نهال به یاد شهدای شهر تهران، صبح دوشنبه در بوستان آزادگان در جنوب شرق تهران، سه شنبه در بوستان ولایت و چهارشنبه در بوستان ایثار در شمال غرب تهران ادامه پیدا می‌کند. آیین اختتامیه این طرح بعدازظهر پنج شنبه ۲۰ اسفند با گردهمایی بزرگ هم عهدان با شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا تهران برگزار خواهد شد.
مطالب مرتبط
برچسب ها: محمود صلاحی
نظر شما