جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۲
کد خبر: ۸۶۰۴۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه را با عنوان «صدیقه شهیده» و با محوریت تبیین و ترویج حدیث شریف کساء از سیزدهم اسفند آغاز کرده و تا بیست و پنجم اسفند در سطوح مختلف مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، فرهنگسرا‌ها و سایر مراکز تابعه و بوستان‌ها برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این سازمان به منظور گرامی‎داشت ایام فاطمیه با اجرای طرح‌های متمرکز، محلی و منطقه‌ای برنامه‌های ویژه‌ای را با عنوان «صدیقه شهیده» با محوریت تبیین و ترویج حدیث کساء برگزار می‌کند. 
این برنامه‌ها با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، تقویت بنیان‌های ولایت مداری و هویت دینی، اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده و همچنین ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و افزایش آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس برگزار می‌شود.
 
 ۳۱ عنوان برنامه با ۱۰۰ اجرا 
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۳۱ عنوان برنامه و ۱۰۰ اجرا را با هدف گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی، ترویج مراجعه و بهره برداری از متون مرجع دینی در زندگی روزمره، اهمیت اقامه نماز، گسترش فرهنگ حلم، صبر و آرامش و مهربانی در ایام فاطمیه در دست اجرا دارد. 
 
 از ویژه برنامه‌های متمرکز ستادی می‌توان به برنامه « نهال هم‌عهدی شهروندان تهرانی» اشاره کرد که از یکشنبه ۱۶ اسفند در دانشگاه امام صادق (ع) با هدف تحقق و اشاعه منویات مقام معظم رهبری آغاز به کارکرده است. این برنامه در بوستان آزادگان و ولایت ادامه یافت و در روز چهارشنبه ۱۹ اسفند نیز در بوستان ایثار اجرا می‌شود.
 
همچنین در پایان فاز دوم طرح هم عهدی، گردهمایی بزرگ هم‌عهدان شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار خواهد شد. نخستین اجتماع هم‌عهدان شهدا در پی برگزاری موفقیت آمیز طرح فراگیر «هم عهدی با شهدا» و استقبال شهروندان از ادامه راه شهیدان در چارچوب برنامه‌های فرهنگی قرار است در تاریخ پنجشنبه ۲۰ اسفند بر مزار مطهر شهدا ساعت۱۳:۳۰ با استقبال شهروندان از ادامه راه شهیدان اجرا شود.
 
برنامه‌های سوگواره فرهنگی هنری مذهبی صدیقه شهیده. تولید، انتشار و توزیع حدیث کساء توسط نیکوکاران، کتابت ترجمه حدیث شریف کساء، همایش فاطمی، پویش (من حجاب را دوست دارم)، یاس کبود، از کوچه‌های مدینه، در سوگ ریحان، رفتار فاطمی، حمایت تعدادی از عنوان برنامه‌های اجرایی سازمان فرهنگی هنری در مناطق ۲۲گانه شهرداری است که تا ۲۵ اسفند ادامه خواهد داشت.
مطالب مرتبط
نظر شما