شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۱
کد خبر: ۸۶۰۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
طرح کاشت نهال هم عهدی صبح امروز با حضور اسماعیل دوستی، مجتبی شاکری و اقبال شاکری از اعضای شورای شهر تهران و مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲، ۵، ۹، ۱۰، ۲۲ در بوستان ایثار اجرا شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ادامه ويژه‌برنامه طرح «کاشت نهال هم عهدی شهروندان تهران» صبح امروز چهارشنبه ۱۹ اسفند ۴ هزار نهال به یاد شهیدان دفاع مقدس و مدافان حرم در تپه نورالشهدای بوستان ایثار کاشته شد.
   
در ابتدای مراسم آیاتی از قران کریم تلاوت شد و پس از آن گروه سرود علوم انتظامی سرود ملی را اجرا کردند. 
 
کاشت نهال هم عهدی خاطره شهدا را در تهران زنده نگه‌ می‌دارد
 
مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران با اظهار خوشحالی از حضور در بین خانواده‌های شهدا و شرکت در این طرح خوب و به یادماندنی گفت: امروز توفیق بزرگی نصیب من شده است. توفیق همنفسی با خانواده شهدایی که امروز در جمع ما حضور دارند و می‌خواهند به یاد شهدای خود نهال بکارند. 
 
کاشت نهال هم عهدی خاطره شهدا را در تهران زنده نگه‌ می‌دارد / پیروزی انقلاب در گروی ادامه راه شهدا است

وی افزود: طرح هم عهدی با شهدا ایده بسیار خوبی است که از طرف سازمان فرهنگی هنری اجرا می‌شود. امروز ما به یاد شهدا نهال می‌کاریم و فرزندانمان در آینده نه تنها از این فضا به عنوان یک محیط سبز استفاده می‌کنند و بهره‌مند می‌شودند بلکه با دیدن این نهال‌ها یاد راست قامتان کشورمان را زنده نگه می‌دارند. کسانی که از همه خوشی‌های خود گذشتند تا دین الهی پابرجا بماند. 
  
مجبتبی شاکری جانباز دفاع مقدس و عضو شورای اسلامی در پایان سخنان خود گفت: ما وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم. با شرکت در این طرح یاد و خاطره شهدا را در گوشه گوشه شهر تهران زنده نگه می‌داریم در جاهایی که فضایی برای خوشی‌های مردم است تا یادشان بماند آرامش امروز را مدیون راست قامتی جوانان دیروز هستند. 
  
کاشت نهال هم عهدی خاطره شهدا را در تهران زنده نگه‌ می‌دارد / پیروزی انقلاب در گروی ادامه راه شهدا است

پیروزی انقلاب اسلامی در گروی ادامه راه شهیدان است
در ادامه مراسم اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهدا ولی نعمت‌های ما هستند. اگر آن‌ها نبودند و ایثار و از خودگذشتگی نشان نمی‌دانند، نظام اسلامی ما اقتدار کنونی را نداشت. شهدای ما صادق بودند و وفاداری خود را نسبت به نظام انقلاب اسلامی ثابت کردند. 

وی افزود: هرکاری که برای به یاد ماندن نام و خاطره شهدا انجام دهیم کاری خداپسندانه است و در ‌‌نهایت برای شناخت و آشنایی خودمان با این عزیزان هم خوب است. 
  
کاشت نهال هم عهدی خاطره شهدا را در تهران زنده نگه‌ می‌دارد / پیروزی انقلاب در گروی ادامه راه شهدا است

دوستی در پایان بیان کرد: خدمت به مردم و خانواده شهدا را نباید فراموش کنیم. راه آن‌ها را باید ادامه دهیم که اگر راه شهدا را ادامه دهیم بدون شک انقلاب اسلامی پیروز است. 
 
در پایان مراسم با اهدای تندیس یادبود، از خانواده شهید مدافع حرم رسول خلیلی تقدیر شد. 
 
کاشت نهال هم عهدی خاطره شهدا را در تهران زنده نگه‌ می‌دارد / پیروزی انقلاب در گروی ادامه راه شهدا است

روز چهارم از «طرح کاشت نهال هم عهدی شهروندان تهرانی» در ادامه فاز دوم طرح هم عهدی با ۲۳ هزار شهید شهر تهران و همزمان با ایام فاطمیه و هفته منابع طبیعی، چهارشنبه ۱۹ اسفند در محل بوستان ایثار (تپه نورالشهدا) با حضور خانواده شهدا، دانش آموزان و تعدادی از شهروندان منطقه ۲۲ برگزار شد. اختتامیه این ویژه برنامه فردا پنجشنبه بیستم اسفند ساعت ۱۳:۳۰ با اجتماع بزرگ هم‌عهدان شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
نظر شما