جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۴
کد خبر: ۸۶۰۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
بوستان‌های پایتخت به نهال‌های هم عهدان شهدا مزین شدند
در اجرای مرحله دوم طرح «هم عهدی با شهدا» با کاشت ۲۳ هزار نهال در ۴ نقطه پایتخت، بوستان‌های بزرگ شهر تهران به نهال‌های هم عهدان شهدا مزین شدند که مورد استقبال شهروندان پایتخت، دوستداران انقلاب و اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با ایام فاطمیه و در هفته منابع طبیعی، طرح «نهال هم عهدی» ویژه کاشت نهال به یاد ۲۳ هزار شهید شهر تهران به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در ۴ نقطه شهر تهران برگزار شد. 
  
در این طرح هر کدام از هم عهدان با شهدا با کاشت یک نهال درخت به یاد شهید هم عهد شده، با هدف پرداختن به مقام والای شهیدان، تکریم پاسداشت و زنده نگه داشتن یاد و نام ۲۳ هزار شهید شهر تهران، ارتقای اخلاق زیست محیطی و زمینه‌سازی برای همراهی، همدلی بیشتر و هم عهدی مردم به ویژه نسل جوان با شهدا در این طرح مشارکت کردند. 
  
بوستان هم عهدان افتتاح خواهد شد
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران و معاونان این سازمان، مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه شهر تهران و جمعی از اهالی رسانه با کاشت نهال به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس، در فضای باز دانشگاه امام حسین(ع) چراغ این طرح را روشن کردند. روز اول، محمود صلاحی به یاد شهید بابایی یک نهال کاشت و وعده داد، با گسترش این طرح، پایتخت ایران اسلامی شاهد اولین بوستان هم عهدان با شهدا باشیم. 
 
استقبال اعضای شورای اسلامی شهر تهران از طرح نهال هم عهدی

رئیس سازمان فرهنگی هنری در این مراسم بر اهمیت پاسداشت خون شهدا تاکید کرد و گفت: فکر می‌کنیم خیلی به یاد شهدا هستیم اما اگر ببینیم خون پاک شهدا چه خدمتی به ما کرده، اهمیت جانفشانی‌های شهیدان را فراموش نمی‌کنیم. این روز‌ها می‌بینیم که در کشورهای همسایه و در منطقه، همه به نوعی در جنگ و ناامنی به سر می‌برند و با نگاه به امنیت پایدار کشورمان، متوجه می‌شویم بیشتر از این‌ها به شهدا مدیونیم. 

کاشت نهال به یاد آیت الله واعظ طبسی
دومین روز از «طرح کاشت نهال هم عهدی شهروندان تهرانی» در ادامه فاز دوم طرح هم عهدی با ۲۳ هزار شهید شهر تهران در بوستان آزادگان برگزار شد و در آن، در ابتدای بزرگراه تهران-مشهد سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری به یاد مرحوم آیت الله واعظ طبسی، عالم مجاهد و یار صادق انقلاب یک نهال کاشت.

بوستان ولایت نیز میزبان سومین روز از اجرای این طرح بود و در آیین کاشت نهال به یاد شهدا، با حضور تعداد زیادی از خانواده‌های هم عهد شده در این بوستان، ده‌ها نهال به یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس کاشته شد. روز چهارم نیز با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بوستان ایثار برگزار شد و طرح نهال هم عهدی با کاشت صد‌ها نهال به یاد شهدا به پایان رسید. 

پیشنهاد عضو شورای شهر برای ادامه طرح نهال هم عهدی
این طرح مورد توجه اعضای شورای شهر نیز قرار گرفت. رییس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران درباره طرح هم عهدی با شهدا گفت: این طرح اولین قدم‌های خود را پشت سر می‌گذارد و باید با مشورت افراد متخصص تکمیل شود. مختاباد با اشاره به کاشت نهال به یاد شهدا گفت: این طرح از گذشته به طور پراکنده اجرایی شده است. اتفاق خوش‌آیندی است و امیدوارم به شکل جدی در تمامی مناطق پایتخت دنبال شود. 
 
اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران هم با تقدیر از اجرای موفقیت‌آمیز مرحله اول طرح هم‌عهدی با شهدا، گفت: همانطور که در برهه‌ای، طرح هر کوهنورد یک بطری اجرا شد، به ورزشکاران و کوهنوردان نهال‌های درختی که هر کدام به یاد شهدای گرانقدر تهیه شده، اهدا کنیم تا در مسیر کوهنوردی بکارند و هر هفته به ان آب بدهند. 

زنده نگه داشتن یاد شهدا در گوشه گوشه پایتخت
مجتبی شاکری جانباز دفاع مقدس و عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن اظهار خوشحالی از حضور در بین خانواده‌های شهدا و شرکت در این طرح گفت: توفیق بزرگی نصیب من شد تا با به یاد شهدای خود نهال بکارم. با شرکت در این طرح یاد و خاطره شهدا را در گوشه گوشه شهر تهران زنده نگه می‌داریم در جاهایی که فضایی برای خوشی‌های مردم است تا یادشان بماند آرامش امروز را مدیون راست قامتی جوانان دیروز هستند. 

استقبال اعضای شورای اسلامی شهر تهران از طرح نهال هم عهدی

اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: اگر شهدا نبودند، نظام اسلامی ما اقتدار کنونی را نداشت. هرکاری که برای به یاد ماندن نام و خاطره شهدا انجام دهیم کاری خداپسندانه است؛ راه آن‌ها را باید ادامه دهیم که اگر راه شهدا را ادامه دهیم بدون شک انقلاب اسلامی پیروز است. 

استقبال اعضای شورای اسلامی شهر تهران از طرح نهال هم عهدی

آیین اختتامیه طرح نهال هم عهدی همزمان با برگزاری نخستین اجتماع هم‌عهدان شهدا ساعت ۱۳:۳۰ بیستم اسفند‌ماه در مزار شهدای گمنام بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد. این مراسم با حضور رییس و مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران مناطق ۲۲گانه پایتخت و خانواده‌های شهدا و خانواده هم‌عهدان با شهدا با هدف ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، افزایش آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
نظر شما