شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۸
کد خبر: ۸۹۰۵۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
آیین اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر شهر - ۳
در جریان آیین اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر شهر، با دستور شهردار تهران، یکی از سالن‌های اصلی پردیس تئاتر تهران به نام داود رشیدی نامگذاری شد و از اکبر زنجانپور و مریم معترف، دو تن از پیشکسوتان عرصه نمایش تقدیر شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره تئاتر شهر شامگاه سه‌شنبه ۳۰ شهریور در سالن ۱۵۰۰ نفره پردیس تئاتر تهران در جنوب شرق تهران، با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری، پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئاتر شهر، شهرام کرمی دبیر جشنواره پنجم، جمعی از پیشکسوتان عرصه نمایش و عوامل ۷۰ نمایش شرکت کننده در این دوره برگزار شد.

بعد از سخنرانی محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مرضیه برومند دبیر جشنواره عروسکی به صورت غیرمنتظره و به منظور تقدیر از شهردار تهران روی صحنه رفت. 
 
برومند با اشاره به اینکه قرار بود لوحی متفاوت و عروسکی برای این کار آماده شود، گفت: در روزهایی که برای از دست دادن داود رشیدی اندوهگین بودیم، در اختیار قرار دادن خانه عروسک به هنرمندان نمایش عروسکی لبخند به لبانمان آورد و آن لبخند به لطف شما آقای قالیباف بود. به پاسِ زمینی که در اختیار خانه عروسک گذاشتید، این لوح تقدیر را از طرف جمع هنرمندان عروسکی به شما هدیه می‌کنم.
 
برومند ادامه داد: همه می‌دانیم شما در این سال‌ها چه کرده‌اید و چه کارهایی نتوانستید انجام دهید. امیدواریم سلامت باشید و شهردار این شهر باقی بمانید؛ چون کارهای زیادی مانده که از شما می‌خواهیم انجام دهید. از جمله برآورده شدن آخرین آرزوی مرحوم داود رشیدی که تعیین وضعیت زمینِ کنارِ سالن سنگلج بود. خوشحالیم که شهرداری خوش چهره و خوش قلب چون شما داریم و امیدوارم به ما کمک کنید تا بتوانیم «خانه عروسک» را بسازیم.
  
بعد از این صحبت‌ها، محمدباقر قالیباف از نامگذاری یکی از سالن‌های اصلی مجموعه پردیس تئاتر تهران که در دهه فجر افتتاح خواهد شد، به یاد مرحوم داود رشیدی، به نام ایشان خبر داد.
 
همچنین به رسم هر ساله جشنواره تئاتر شهر، از اکبر زنجان‌پور و مریم معترف، دو پیشکسوت عرصه نمایش تقدیر شد.
 
در آیین تقدیر از بزرگان تئاتر کشور، رضا فیاضی نویسنده و بازیگر پیشکسوت، روی صحنه رفت و قصه خود از همکاری با مریم معترف را بیان کرد. بعد از پخش کلیپ مصاحبه با مریم معترف؛ قطب الدین صادقی روی صحنه رفت و نامه رکن الدین خسروی از لندن خطاب به اکبر زنجان‌پور را قرائت کرد و کلیپ مصاحبه با زنجان پور پخش شد.

در ادامه با حضور اکبر زنجان پور و مریم معترف، جوایز بخش های مختلف پنجمین جشنواره تئاتر شهر به برگزیدگان اهدا شد.
مطالب مرتبط
نظر شما