شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۴
کد خبر: ۸۹۴۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری با اشاره به برگزاری ویژه برنامه جلوه سوگ گفت: در روز تاسوعا و عاشورا بیش از ۱۵۰ هیئت وارد میدان امام حسین (ع) شدند.
حضور بیش از ۱۵۰ هیئت در روزهای تاسوعا و عاشورا در میدان امام حسین(ع)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهزاد تیمورپور، سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی و مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره برنامه‌های این سازمان به مناسبت روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: برنامه‌های میدان امام حسین (ع) در شب تاسوعا به اوج خودش رسید و در کنار بازدید مردم از فضای نمایشگاهی در جنوب میدان، فعالیت‌های غرفه‌ها و برنامه‌های جانبی سازمان فرهنگی هنری و فرهنگسراها برگزار شد. اصلی‌ترین رویکرد مردم شرکت در عزاداری‌ها بود که بخشی از آن توسط خود سازمان فرهنگی هنری مدیریت می‌شد و بخشی از آن هم با ورود هیئت‌های عزاداری توسط خود هیئت‌ها ساماندهی می‌شد و اعضا در برنامه شرکت می‌کردند. 

وی ادامه داد: روز تاسوعا و عاشورا هم از صبح تا شب بیش از ۱۵۰ هیئت وارد میدان شدند و توقف‌های بیست دقیقه تا نیم ساعته داشتند. این هیئت‌ها از یک سوی میدان وارد و از سوی دیگر خارج می‌شدند و مشغول عزاداری بودند. میدان امام حسین (ع) به جز ساعت دو تا سه که میدان برای آماده‌سازی برنامه خیمه سوزان خالی بود، مملو از جمعیت بود و برنامه‌ها طبق زمان‌بندی صورت گرفت. عصر عاشورا هم برنامه خیمه سوزان با بیشترین جمعیت انجام شد.

تیمورپور در پایان گفت: دکتر قالیباف هم مانند سال گذشته حدود ساعت ۱۱ وارد میدان شدند و بعد از شرکت در عزاداری و اقامه نماز ظهر و عصر با استقبال پرشور مردم میدان امام حسین (ع) را ترک کردند. 

مطالب مرتبط
نظر شما