پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۰
کد خبر: ۹۰۵۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
مهدی تقی‌نژاد، رییس فرهنگسرای بهاران، از حضور بیش از ۲۶۰ هنرمند و استاد خوشنویس در دومین همایش «مشق صلوات» خبر داد و گفت: آثار منتخب این همایش به همراه آثار سال گذشته به صورت مجموعه آلبوم و در قالب کتاب تهیه و منتشر خواهد شد.
تقی نژاد:  کارهای منتخب همایش «مشق صلوات» کتاب می شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی تقی‌نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و رییس فرهنگسرای بهاران درباره همایش «مشق صلوات» گفت: دومین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» شنبه ۲۷ آذر در روز میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و با حضور بیش از ۲۶۰ هنرمند در فرهنگسرای بهاران برگزار شد که هنرمندان خوشنویس عبارت آسمانی «اللهم صل علی محمد و آل محمد» را مشق کردند.

وی افزود: این همایش سراسری است. یعنی هنرمندان تنها از شهر تهران نیستند و از استان‌هایی چون؛ زنجان، قم، لرستان، گیلان، اصفهان و...  شرکت کرده‌اند.

تقی‌نژاد درباره روند اطلاع‌رسانی و گزینش هنرمندان گفت: طی یک فراخوان برای حضور علاقه‌مندان در همایش، اطلاع‌رسانی شد و هنرمندان خوشنویس در سه سطح ممتاز، فوق ممتاز و استاد اجازه حضور در همایش خوشنویسی «مشق صلوات» را پیدا کردند.
 
وی درباره نوع خط هنرمندان برای نوشتن «صلوات» گفت: هنرمندان در انتخاب نوع خط آزاد هستند و می‌توانند از نستعلیق، شکسته، شکسته نستعلیق، ثلث، خط، نقاشی خط و... استفاده کنند.
 
رییس فرهنگسرای بهاران بیان کرد: این همایش به صورت کارگاهی از ۹ صبح تا۱ بعدازظهر در مرکز همایش فرهنگسرای بهاران برگزار‌شد و هنرمندان هیچ محدودیتی در تعداد نوشته‌های خود نداشتند. به دلیل وجود فضای هنری و معنوی که به صورت زنده اجرا شد، استقبال خوبی از این همایش صورت گرفت.
 
مهدی تقی‌نژاد درباره مقایسه دومین همایش با سال گذشته گفت: هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی همایش امسال نسبت به سال گذشته پیشرفت کرده است. سال گذشته ۲۱۰ هنرمند در همایش حضور داشتند و امسال بیش از ۲۶۰ هنرمند شرکت کردند.
  
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ بیان کرد: قرار است کارهای برگزیده را به صورت مجموعه آلبوم و در قالب کتاب تهیه و منتشر کنیم.
 
تقی‌نژاد درباره گزینش و تجلیل از آثار برگزیده گفت: استادان انجمن خوشنویسان به عنوان داور آثاری را انتخاب می‌کنند. در مراسم اختتامیه از همه تجلیل می‌شود و به همه شرکت‌کنندگان جوایز نقدی اهدا می‌شود اما به نفرات برگزیده جوایز ویژه‌ای اهدا می‌شود. سال گذشته ۸ نفر برگزیده شدند و از ۱۳ نفر از استادان تجلیل شد.

مطالب مرتبط
نظر شما