چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۵
کد خبر: ۹۴۹۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
پویا نبی در پاتوق فیلم کوتاه و ویدیویی رسانه:
کارگردان فیلم‌های کوتاه «خوابگرد»،«سکوت» و«ماه عسل» در پاتوق فیلم کوتاه و ویدیویی، گفت: نگاهی که به فیلم های کوتاه در کشور ما است، نگاهی غیرجدی و دانشجویی است و به نظرم اگر به این حوزه از سینما توجه لازم صورت گیرد، استانداردها از سوی فیلم سازان رعایت شود و این فیلم‌ها اکران و تبلیغ بیشتری شوند، مخاطبان بیشتری جذب آن می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین پاتوق فیلم کوتاه و ویدیویی فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با نمایش و نقد آثار کوتاه «خوابگرد»، «سکوت» و «ماه عسل» با حضور عوامل فیلم از جمله پویا نبی؛ کارگردان و حسام محمودی فرید؛ بازیگر و محمدرضا مقدسیان به عنوان کارشناس مجری برنامه دوشنبه ۲۴ مهر برگزار شد.

نبی در این نشست با اشاره به سبک کارگردانی و فیلمسازی خود، گفت: سبک فیلمسازی که دنبال می کنم، روایتگر جریان سیال ذهن بین خواب و بیداری است و در این سبک از سینما امکان رویاسازی داریم.من سینما را بیشتر برای خیال پردازی و قهرمان سازی می دانم.طراحی صحنه، نور، صدا و عواملی که فرم فیلم را می سازند برایم بسیار مهم هستند و در فیلم خوابگرد هم این عوامل و بازی با روایت سیال ذهن نقش ویژه ای داشتند.

این کارگردان سینما با انتقاد از روند فیلم سازی در ایران که هرچندسال یک بار به یک شکل از فیلم سازی روی می آورند، گفت: سینمای ما نیاز دارد گونه های دیگری از فیلم سازی را تجربه کنند و به کارکردهای استفاده از نور، تصویر، صدا و طراحی صحنه توجه بیشتری شود.

محمودی فرید هم در این نشست به بحث و گفت‌وگو درباره چرایی حضورش در فیلم های کوتاه و وضعیت این گونه از فیلم های در سینمای ایران، گفت: آنچه که باعث می شود به عنوان یک بازیگر به سمت انتخاب فیلم های کوتاه بروم در وهله اول میزان اعتماد به کارگردان و عوامل فیلم است و موضوع بعد میزان جدی و حرفه ای بودن، اثر است.
 
وی افزود: آزمون و خطا کردن، رعایت نکردن استانداردهای فیلم سازی و تبدیل سوژه فیلم های بلند به کوتاه به دلیل نبود بودجه از بحران امروز فیلم کوتاه است که برای من قابل پذیرش نیست. امروز در جهان به فیلم های کوتاه به طور جدی نگاه می شود و در دانشگاه ها مورد تدریس قرار می گیرد و جشنواره اختصاصی بسیاری برای این نوع از فیلم ها دارند.
 
نبی نیز در این نشست با تاکید بر این موضوع، گفت: نگاهی که به فیلم های کوتاه در کشور ما است، نگاهی غیرجدی و دانشجویی است و به نظرم اگر به این حوزه از سینما توجه لازم صورت گیرد، استانداردها از سوی فیلم سازان رعایت شود و این فیلم ها اکران و تبلیغ بیشتری شوند، مخاطبان بیشتری جذب آن می شود.
 
در ادامه این نشست درباره نحوه انتخاب بازیگرها بحث و گفت‌وگو شد و فرید در مورد نوع بازیگری خود در فیلم ها تصریح کرد: در بازیگری امروز جهان، تکرار کردن یک طیف نقش چندان مهم نیست بلکه پرداختن به جزئیات بازی مهم است.برخی بازیگران این جزئیات به شکل بیرونی نشان می‌دهند و برخی دیگر مانند من آن را درونی می‌کنند. بنابراین در بازیگری سعی می‌کنم به جای انجام بسیاری از کاری ها، بسیاری را انجام و بروز ندهم.


نظر شما