چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۵
کد خبر: ۹۵۸۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
به همت مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران منتشر شد
سومین شماره گزارش‌های «فرهنگ در یک نگاه» که به همت مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران منتشر می‌شود، با موضوع بررسی شاخص‌های سرمایه فرهنگی منتشر شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران گزارش‌های «فرهنگ در یک نگاه» را با هدف رصد و معرفی مفاهیم و شاخص‌های فرهنگی برای تصمیم گیران و برنامه ریزان تولید و منتشر می‌کند. 

سومین شماره این گزارش‌ها با موضوع بررسی برخی شاخص‌های سرمایه فرهنگی در شهر تهران منتشر شده است. سرمایه فرهنگی یک مفهوم جامعه‌شناسی است و به تمرکز و انباشت انواع مختلف کالاهای ملموس فرهنگی و نیز قدرت و توانایی در اختیار گرفتن این کالاها و همچنین استعداد و ظرفیت فرد در شناخت و کاربرد این وسایل گفته می‌شود. منبع این شماره از «فرهنگ در یک نگاه»، پژوهش جامعه‌شناسی مسائل اجتماعی، شناسایی و اولویت‌بندی مشکلات و مسائل تهران از دیدگاه شهروندان، مدیران و متخصصان شهری است که در سال ۱۳۹۰ انجام شده است. 

منبع این گزارش‌ها که به صورت گرافیکی و داده نما آماده می‌شوند، پژوهش‌هایی است که در سال‌های اخیر در مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران انجام شده و نتایج برخی از آنها در قالب کتاب به چاپ رسیده است. مخاطب «فرهنگ در یک نگاه» علاوه بر مدیران فرهنگی، شهروندان تهرانی هستند. گزارش‌های «فرهنگ در یک نگاه» هر دو هفته یک بار برای انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و صفحات فضای مجازی سازمان‌های شهرداری تهران تولید و ارائه می‌شود. 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران و گزارش‌های «فرهنگ در یک نگاه» می‌توانند به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر شمالی، بن‌بست مهربان، پلاک ۲ مراجعه کنند یا با شماره ۶۶۴۸۶۹۲۷ تماس بگیرند. سامانه رصد فرهنگی به نشانی rasadfarhangi.ir نیز برای ارائه اطلاعات بیشتر در دسترس است.


نظر شما