چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۳
کد خبر: ۹۷۵۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
کتابخانه شیخ فضل‌الله نوری در نهمین فرهنگ‌سرای کتاب، تکنیک‌های داستان‌نویسی خلاق را توسط منوچهر اکبرلو به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.
کارگاه داستان نویسی خلاق با منوچهر اکبرلو در فرهنگ‌سرای کتاب
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه‌ آموزشی «قلم شاپرک‌ها» همزمان با سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با هدف استعدادیابی و تربیت کودکان و نوجوانان برای ورود به دنیای نویسندگی و داستان نویسی خلاق در روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۰ در نهمین فرهنگ‌سرای کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

تخیل، زیربنای خلاقیت و  تداعی معقول و هدفدار افکار، حقایق و ایده‌ها به شکل جدید است و به سه عامل بستگی دارد: مهارت، تفکر خلاق، و انگیزه درونی. انجام فعالیت‌های متنوع توسط کودکان، باعث کشف علایق آن‌ها می‌شود و با کشف این علایق مرکز ثقل خلاقانه کودک پیدا می‌شود. تخیل کودک،‌ به شدت تصویرگرا و نماد ساز است و الگوگرایی در او برجستگی خاصی دارد. آفرینش اثر، تخیل کودک را به کار می‌اندازد و او را خلاقانه درگیر می‌کند.

منوچهر اکبرلو نویسنده کودک و نوجوان در این کارگاه ضمن آموزش فنون نویسندگی، کودکان را برای خلق نخستین اثر نمایشنامه همراهی می‌کند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای کتاب در محل برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب واقع در مصلی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شاره 44088708 تماس بگیرند.
نظر شما