يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۸
کد خبر: ۹۸۸۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
نمایشگاه گروهی کودکان و بزرگسالان توان‌خواه ذهنی(اوتیسم، سندروم داون، کم‌توان ذهنی و cp) با عنوان یک قاچ نقاشی با حضور حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران روز جمعه دوم شهریور در نگارخانه فرهنگ‌سرای شفق افتتاح شد.
نمایشگاه آثار کودکان و بزرگسالان توان‌خواه ذهنی در فرهنگ‌سرای شفق افتتاح شد
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ حجت نظری در مراسم افتتاحیه  نمایشگاه «یک قاچ نقاشی» ضمن بازدید از آثار به گفت و گو با هنرمندان پرداخت. وی همچنین با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این برنامه خواستار تداوم این برنامه‌ها شد.

نظری همچنین در ادامه گفت: در شورای اسلامی شهر تهران در تلاش برای حمایت از این اقشار از جامعه در بحث‌های مشارکتی و ورزشی هستیم و اینکه چگونه در زمینه فعالیت‌های اقصادی و غیر اقتصادی شاهد حضور این اقشار از جامعه بیشتر و عادی‌تر باشیم.

بهروز مروتی بانی کمپین حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: این کمپین سهم به‌سزایی در تصویب لایحه حمایت از معلولان داشت و حدود پنج هزار نفر از معلولان به این کمپین پیوستند و در سراسر ایران طوماری تهیه شد که به نمایندگان شهرها رساندند و در نهایت منجر به تصویب لایحه حمایت از معلولان و ابلاغ در ۸ اردیبهشت ماه شد.

وی در ادامه هدف از ادامه این طرح را نظارت و تداوم این طرح اعلام کرد تا افرادی که در شهرهای دور افتاده هستند نیز از تسهیلات این طرح بهره مند شوند. 

همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه نمایش میدانی در فضای باز بوستان شفق با موضوع معلولان اجرا شد.

در این نمایشگاه ۸۵ اثر در ابعاد متفاوت با استفاده از تکنیک پاستل، گواش و کلاژ به سرپرستی الهام موسی‌وند نمایش درآمده است و عواید حاصل از فروش آثار به نفع کودکان توان‌خواه هزینه می‌شود.

موسی‌وند با کشف توانایی‌ها و خلاقیت‌های فردی، زمینه رشد بیشتر خلاقیت‌ها و توانایی‌های ذهنی و ارتباط اجتماعی هریک از افراد حاضر در این نمایشگاه را فراهم ساخته است که این توانایی‌ها با آموزش‌های اجتماعی، روانشناسانه فردی و حسی با استفاده از تصاویر، انیمیشن و عناصر بیرونی و طبیعی و بر اساس هنر نقاشی رشد و هدایت حاصل شده است.

آثار نیما نرثی، آروین عابدین، نیلوفر روحانی، نگار حرب، علیرضا متولیان، نیلوفر شهیدی، میعاد عرب، محمد کاظم زاده، شکوفه کورکی، دارا داداشی، نسترن پور مقدم، امیراعلا حداد، ژینا گرگانی، علیرضا راستی فر، مهدی رحمدل، امید جانبازان، نرگس روشن اخگر، داریوش افشار، امیده مردی، نیلوفر زرگری فومنی، طناز پورعامری، بهاره فرشباف، محمدابراهیم پودراتچی، هلیا مجیدزاده، محدثه فتحعلیان و کاوه شفیعی در معرض دید است.

همچنین علی گلباز عضو رسمی انجمن نقاشان ایران نیز با ارائه آثار خود در این نمایشگاه حضور داشت و به بازدی از آثار ارائه شده در این نمایشگاه پرداخت.  

این نمایشگاه با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ در نگارخانه فرهنگ‌سرای شفق برپا شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند تا ۱۳ شهریور از ساعت ۹ تا ۲۰ به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88554018 تماس بگیرند.
نظر شما