جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۹
کد خبر: ۶۷۷۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳

آئین سالانه بزرگداشت مفاخر بین المللی در پایتخت

مدیر کل روابط عمومی و امور بین المللی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری آئین سالانه بزرگداشت مفاخر بین المللی در پایتخت گفت: نلسون ماندلا را نمادی عالی برای‏ ارزش‏های بشری نامیده‏اند، ارزش‏هایی که بسیاری از آنها برگفته از فطرت پاک و الهی انسان است.
به گزارش خبرنگار شهر،  آیین نکوداشت نلسون ماندلا روز گذشته در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. 

امیر حسین تابع جماعت مدیر کل روابط عمومی و امور بین المللی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دراین نشست با اشاره به اندیشه‌های رادمردان آزادی صلح جهانی گفت: سازمان در کنار مناسبت های گوناگون و زمان های مختلف به بزرگداشت بزرگان و مفاخر دینی، ملی، فرهنگی و هنری ایران اسلامی می پردازد و همواره بر حفظ و گسترش میراث گرانبهایی که از تلاش و همت این شخصیت های عزیز حاصل آمده تأکید دارد.

وی افزود: به عنوان رسمی زیبا و رویه ای نیکو سازمان هر سال آئین بزرگداشتی نیز برای یکی از مفاخر بین المللی و گنجینه های جامعه بشری که روش و منش آنها الهام بخش ملل مظلوم و ستمدیده جهان است، برگزار می کند. 
تابع جماعت اظهار داشت: سال گذشته در چنین روزی به یاد آقای مهاتما گاندی، از مقاومت در برابر استعمار و استکبار و حفظ ارزش های انسانی دیگری تجلیل کردیم که برای استقرار آن در جهان معاصر، مجاهدت و مبارزات بسیار شده و رنج های فراوانی تحمل شده تا بتوان به دنیایی رسید که در آن آزادی، انسانیت و عدالت معنا یابد و امروز نیز در این مراسم، آقای نلسون ماندلا را با شعار «زنده باد صلح، زنده با ماندلا» بزرگ و عزیز می دارم 
وی با تاکید براینکه ماندلا بدون تردید از چهره‏های ماندگار مبارزه علیه تبعیض و بی‏عدالتی در جهان است گفت: او در طول سال‏های عمر خود همواره به فعالیت و مبارزه با نژاد پرستی ادامه داده است. شخصیت والا و ویژگی‏های ممتاز او موجب شده که به محض شنیدن نامش در هر گوشه از این جهان پهناور، موج مثبت و احساسی روشن در ذهن شنونده و مخاطب ایجاد شود.
تابع جماعت اظهار داشت: نلسون ماندلا کار بزرگی کرد او توانست سیاهپوستان آفریقای جنوبی را از شهروندی درجه چهارم بر مصدر امور کشور خود بنشاند و نظام ضد بشری آپارتاید را القا کرده و از بین ببرد. او 27 سال زندان را به جان خرید تا به همه دنیا بفهماند بنی آدم اعضای یک پیکرند و خداوند به انسان کرامت بخشیده تا آنها به قلب‏های هم بنگرند نه به رنگ پوست.
مدیر کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: نلسون ماندلا را نماد زنده عالی‏ترین ارزش‏های بشری نامیده‏اند، ارزش‏هایی که بسیاری از آنها برگرفته از فطرت پاک و الهی انسان است. امروز گرچه ما‌دیبای دوست داشتنی در بستر بیماری افتاده، ولی روزی نیست که دوستدارانش به یاد او نبوده و برای سلامتی‏اش دعا نکنند. دعا برای سلامتی شخصیتی که منش وی، نفی کننده خشونت‏هایی است که یک نمونه موهن آن طی روزهای اخیر در پایتخت کشور کنیا رخ داده است.
وی افزود: امروز نیز ما در این آئین بزرگداشت و به نمایندگی از مردم نوع دوست، صلح طلب و عدالتخواه ایران اسلامی می‏خواهیم هم پای مردم خوب و نجیب آفریقای جنوبی و همه صلح طلبان و عدالت خواهان دنیا برای نلسون ماندلا آرزوی سلامتی و بهروزی کنیم و امیدوار باشیم این چهره مبارز و نستوه در جهانی که جنگ طلبان و مستکبران آن را به سوی جنگ، کشتار و خونریزی سوق می دهند، همچنان نماد زنده صلح و نوع دوستی باشد.

خبرهای مرتبط
نظر شما