جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۰۹۲۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
پیام مادر شهید مدافع حرم اصغر پاشاپور در مراسمی با عنوان «مهر آیین» در فرهنگ‌سرای بهمن قرائت شد. «مهر آیین» عنوان ویژه برنامه‌ای است که با هدف تکریم از خانواده شهدای خدمت و مدافعان حرم در مناطق ۲۲ گانه تهران، از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.
پیام مادر شهید مدافع حرم اصغر پاشاپور در مراسم «مهر آیین»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ ویژه‌برنامه «مهر آیین» با هدف تکریم از خانواده شهدای خدمت و مدافعان حرم در مناطق ۲۲ گانه تهران، برگزار می‌شود. این برنامه برای نخسین بار در نوروز ۹۸ با هدف غبار روبی از منزل شهیدان برگزار شد. در مرحله دوم این طرح، ساکنین مناطق ۲۲ گانه به همراه اعضای کانون‌ها به دیدار خانواده ۱۱۰ شهید و ایثارگر سادات رفته و در سومین مرحله از اجرای این برنامه از خانواده شهدای خدمت و مدافعان حرم و خانواده چند شهید در شهریور ماه تجلیل می‌شود. 

در شب عاشورا  آیین بزرگداشت و تکریم خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و سلامت و خانواده دارای چند شهید منطقه ۱۶ با عنوان «مهر آیین» در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار شد.
در این مراسم که با هدف ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر دفاع مقدس و سلامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق ضوابط آیین‌نامه برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم، برگزار شد از خانواده‌های معظم شهیدان مدافع حرم امیر لطفی، محرم ترک، یدالله قاسم زاده و اصغر پاشاپور و شهیدان مدافع سلامت منوچهر حاجی آقایی شهرستانی و غلامرضا فخری و خانواده‌های معزز دارای چند شهید منطقه، شهیدان علیرضا، رسول و داود خالقی پور، شهیدان اسکندر و جمشید احدی، شهیدان رضا و علی اکبر قاسمی نویسی و شهید شامقلی شندی تقدیر شد.

در مراسم «مهر آیین» مادر شهید مدافع حرم اصغر پاشاپور پیام خود را تحت این متن قرائت کرد: من یک مادرم، مادر فرمانده‌ای که هر سال ترک دیار و خانواده کرده بود و دوشادوش سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم پرداخت و در نهایت یک ماه پس از شهادت حاج قاسم به آرزویش رسید و آسمانی شد. می‌خواهم از کسی سخن بگویم که همچون علمدار دستش از بدنش جدا شده همچون سیدالشهدا(ع) که عمری برایش گریه کرده بود، سر از تنش جدا شد. من مادر آقای اصغر حاج قاسم هستم آقای اصغری که نگران جان حاج قاسم بود و فقط یک ماه پس از ایشان توانست این دنیا را تحمل کند. دنیای با اصغر بودن به ما نیاموخت که بی او چه کنیم اما وفای آقای اصغر به ما آموخت محبت بی‌منت شما عزیزان را فراموش نکنیم همه به وسعت قلب‌هایتان آمدید در کنار ما بودید. در انتها من مادر اصغر از تمام دوستان خوب فرزندم که در این مدت یاد پسرم را زنده نگه داشتند تشکر می‌کنم، از تمام بچه‌های فرهنگ‌سرای بهمن از جمله رییس و همکاران ایشان و دوستان حاج اصغر با کارمندان و مسئولان فرهنگی کمال تشکر را دارم و نیکوترین دعای خودم را بدرقه راهتان می‌کنم.

شهید اصغر پاشاپور از یاران نزدیک حاج قاسم سلیمانی بود که بعد از شهادت او به روایت همرزمانش بسیار بی‌تاب و بی‌قرار وصل حاج قاسم بود و نهایتا این فراق چندان طولی نکشید و او در تاریخ سیزده بهمن ۱۳۹۸ در حلب سوریه به شهادت رسید. شهید اصغر پاشاپور که اکثرا او را با همراهی سردار قاسم سلیمانی در چند ثانیه فیلم از میان مدافعان حرم می‌شناسند،یک ماه بعد از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در حلب توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.پیکر مطهر او که توسط تروریست‌های تکفیری ربوده شده و سر از بدنش جدا شده بود، همزمان با اولین شب از ماه رجب و مصادف با پنجم اسفند ماه ۹۸ به کشور بازگشت.

زینب پاشاپور خواهر فرمانده شهید اصغر پاشاپور می‌گوید: از همان روز‌های ابتدایی که جنگ سوریه شروع شد، برادرم برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) راهی شد. وقتی آتش جنگ بالا گرفت و نیرو‌هایی برای مقابله با تروریست‌ها به آنجا اعزام شدند، برادرم نیز مدت مرخصی‌هایی را که توسط آن به تهران می‌آمد، کوتاه کرد و بیشتر در منطقه ماند.

آقای اصغر واژه ای بود که در یکی از کلیپ هایی که از شهید سپهبد حاج قاسم در عراق منتشر شد وی خطاب به شهید اصغر پاشاپور می گوید زمانی که پاشاپور از حاج قاسم می خواهد که به خط مقدم نزدیک نشود چون جانش در خطر است.


مطالب مرتبط
نظر شما