جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۷
کد خبر: ۱۲۲۳۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
مروری بر حضور موسسه تصویر شهر در فیلم فجر
محصولات سینمایی سازمان فرهنگی هنری از بیست و ششمین دوره که برای نخستین بار موفق به دریافت سیمرغ شدند تا سی‌وششمین دوره که آخرین حضور سازمان در جشنواره فیلم فجر بود، توانسته‌اند ۱۳ سیمرغ بلورین را از آن خود کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امسال با فیلم «بدون قرار قبلی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد؛ محصولات سینمایی سازمان فرهنگی هنری از بیست و ششمین دوره که برای نخستین بار موفق به دریافت سیمرغ شدند تا سی‌وششمین دوره که آخرین حضور سازمان در جشنواره فیلم فجر بود، توانسته‌اند ۱۳ سیمرغ بلورین را از آن خود کنند. 

۱۳ سیمرغ بلورین سهم سازمان فرهنگی هنری با ۶ فیلم

جشنواره سی‌وششم 

سرو زیر آب - ۳ سیمرغ

فیلم سینمایی سرو زیر آب، محصول سال ۹۶ در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر، نویسندگی محمدعلی و حامد باشه‌آهنگر و تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی، نامزد دریافت ۹ سیمرغ از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و در نهایت توانست ۳ سیمرغ در بخش‌های طراحی صحنه، فیلمبرداری و بهترین فیلم از نگاه ملی را، از آن خود کند.

۱۳ سیمرغ بلورین سهم سازمان فرهنگی هنری با ۶ فیلم

 
جشنواره سی‌وپنجم 

ماجرای نیمروز – ۳ سیمرغ

ماجرای نیمروز به کارگردانی محمدحسین مهدویان و محصول سال ۹۵، نماینده سازمان فرهنگی هنری در سی و پنجمین دوره جشنواره بود. این فیلم که فیلمنامه‌اش توسط محمدحسین مهدویان و ابراهیم امینی نوشته شده و تهیه‌کنندگی آن بر عهده سید محمود رضوی است، کاندیدای ۸ سیمرغ شد و در نهایت ۳ سیمرغ در رشته‌های جایزه بهترین فیلم، بهترین طراحی صحنه و لباس و، بهترین فیلم به انتخاب تماشاگران را دریافت کند.

۱۳ سیمرغ بلورین سهم سازمان فرهنگی هنری با ۶ فیلم
 

جشنواره سی‌‌ام

بوسیدن روی ماه – یک سیمرغ

این فیلم به کارگردانی همایون اسعدیان به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی و محصول سال ۱۳۹۰ است. این فیلم در ۷رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه برای دریافت سیمرغ نامزد بود و سیمرغ بهترین صدابرداری تنها جایزه‌ای بود که موفق به دریافت آن شد.

۱۳ سیمرغ بلورین سهم سازمان فرهنگی هنری با ۶ فیلم

نارنجی پوش – ۲سیمرغ

بیست و یکمین ساخته داریوش مهرجویی و محصول سال ۱۳۹۰ هم، در ۷ رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد شد و در نهایت علاوه بر جایزه ویژه هیئت داوران، سیمرغ بهترین تدوین را هم دریافت کرد.

۱۳ سیمرغ بلورین سهم سازمان فرهنگی هنری با ۶ فیلم

جشنواره بیست و هشتم

طلا و مس – یک سیمرغ

نخستین همکاری سازمان فرهنگی هنری با همایون اسعدیان در بیست و هشتمین دوره جشنواره فجر حضور داشت. این فیلم در ۷ رشته کاندیدای سیمرغ بود که تنها نگار جواهریان توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای این فیلم دریافت کند.

۱۳ سیمرغ بلورین سهم سازمان فرهنگی هنری با ۶ فیلم


جشنواره بیست و ششم

آواز گنجشک‌ها – ۳ سیمرغ

ششمین ساخته مجید مجیدی که نماینده ایران در هشتادویکمین دوره جوایز اسکار هم بود، اولین بار در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم در ۷ رشته کاندیدا بود و در نهایت جایزه بهترین تدوین، بهترین چهره‌پردازی و بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

مطالب مرتبط
نظر شما