يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۲۳۶۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
رئیس فرهنگسرای ارسباران درباره ویژه برنامه های رمضانی این فرهنگسرا می گوید.

ویژه برنامه های رمضانی فرهنگسرای ارسبارانبه گزارش پایگاه خبری فرهنگ و هنر، به مناسب فرارسیدن ماه پربرکت و مبارک رمضان ، فرهنگسرای ارسباران بسته برنامه ی ویژه رمضان الکریم را تدارک دیده است . مهدی یوسفی مدیر فرهنگی هنری منطقه 3 و رئیس فرهنگسرای ارسباران گفت: رمضان ماه محکم کردن پیوندهای گسسته با خداوند است و وظیفه دستگاه های فرهنگی چیزی نیست جز فراهم کردن بستر ترویج فضایل معنوی و اخلاقی این ماه مبارک در فضایی شاد و مثبت. در همین راستا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران 24 عنوان برنامه را در قالب 460 اجرا درشهر تهران برگزار می کند که فرهنگسرای ارسباران نیز بخشی از آن را بر عهده دارد.

یوسفی افزود: در بسته برنامه ای که تدارک دیده ایم، دو بخش میدانی و تولیدات مجازی پیش بینی شده است. بخش میدانی شامل توزیع پک های افطاری ساده درمیان روزه داران میدان امام حسین با کمک گروه های مردمی و جهادی است که به مرور تا پایان ماه رمضان بر تعداد آن افزوده می شود و ان شاءالله شماره حسابی هم از طریق رسانه ها در اختیار هم وطنان قرار می گیرد تا شهروندان عزیز هم بتوانند در فیض افطاری روزه داران شریک شوند. همچنین در قالب برنامه فراگیر با رهروان سحر، یک وعده سحری نیز با تهیه و پخت غذای گرم توسط پرسنل منطقه 3 ،در خدمت پاکبانان زحمت کش خواهیم بود.

وی ادامه داد: پویش قرآن بخوانید جایزه بگیرید که با مشارکت رادیوقرآن برگزار می شود یکی دیگر از فعالیت های منطقه است. در این پویش کودکان 6 تا 9 سال که سوره ای را از حفظ بخوانند کارت هدیه خرید محصولات فرهنگی از باغ کتاب را جایزه می گیرند. همچنین دعوت از خانواده کودکان 7 ساله برای فراگیری آموزش نمازتحت عنوان پویش 7 سالگی، معرفی مسجد برای اجرای برنامه های رمضانی و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی ساکن در منطقه از دیگربرنامه های قرآنی این فرهنگسراست. علاوه بر این مسابقه نقاشی کودک با موضوع رمضان و روزه داری و جمع آوری ارزاق برای نیازمندان در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیزبخشی دیگر از برنامه هاست.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 3 خاطرنشان کرد: ویژه برنامه مادر امت نیز چند سالی است که همزمان با شب وفات حضرت خدیجه کبری(س)، به همت فرهنگسرای ارسباران در مسجد خدیجه کبری محله حقانی برگزار می شود و امسال هم این مراسم در تاریخ 22 فروردین ماه با سخنرانی حجت الاسلام سیدحسین آقامیری و مداحی حامد خمسه همراه با سفره پربرکت افطاری در این مسجد برقرار است.

در بخش هنری نیزگالری شماره 2 و 3 فرهنگسرای ارسباران با برگزاری نمایشگاه گروهی نقاشیخط آیات قرآنی از ساعت 9 تا 16 پذیرای هنردوستان تهرانی است.

مهدی یوسفی در پایان افزود: علاوه بر برنامه های میدانی، با توجه به نیاز مخاطبان در فضای مجازی به تولید محتوای مناسب با این ایام، بخشی از فعالیت ما به تولید محتوای مجازی و رسانه ای اختصاص دارد. مجموعه 30 قسمتی پادکست مناجات روزهای ماه مبارک رمضان با رویکردی روان و دلنشین، نماهنگ، استوری موشن و ...بخشی از این فعالیت است که در خبرگزاری ها و صفحه اینستاگرام ارسباران به آدرس farhangsara_arasbaran در دسترس است.

نظر شما