يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۲۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
«دیو و دلبر»، اولین تئاتر تمام موزیکال ایران به کارگردانی ماهان حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
«دیو و دلبر» در تالار وحدت اجرا می‌شود
به گزارش پایگاه تجلیلی خبری فرهنگ و هنر، «دیو و دلبر»، اولین تئاتر تمام موزیکال ایران به کارگردانی ماهان حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
«دیو و دلبر» برای اولین بار در ایران با شیوه‌ای جدید، به طور تمام موزیکال و بدون دیالوگ‌های نثرگونه اجرا خواهد شد و  تمامی بازیگران آن؛ از خوانندگان حرفه‌ای و به نام کشور هستند.

«دیو و دلبر» (beauty and the beast) افسانه‌ای‌ست که برای نخستین بار توسط رمان‌نویس فرانسوی، گابریل سوزان باربوت دوویلنوو در سال ۱۷۴۰ نوشته شده است و سپس در سال ۱۷۵۶ ژان ماری لپرنس دوبومونت آن را خلاصه و بازنویسی کرد. این افسانه تحت تاثیر داستان‌هایی از اساطیر یونان باستان مانند «کوپید و سایکی» و افسانه‌های ایتالیایی مانند «پادشاه خوک»است.
از آن‌جایی که این داستان جزو معروف‌ترین اقسام قصه‌های شفاهی محسوب می‌شود، در کشورهای مختلف نسخه‌های مختلفی از آن روایت می‌شود. به عنوان مثال در فرانسه «زمیر و آزور» نسخه اپرایی از داستان است که توسط مارمونتل نوشته شده است. نسخه‌ای که برادران گریم در آلمان به عنوان «باغ تابستانی و زمستانی» منتشر کردند و «گل سرخ» که توسط سرگئی آکساکوف در روسیه انتشار یافت از مشهورترین نمونه‌ها هستند.

برای سالیان طولانی «دیو و دلبر» موضوع مورد علاقه آرتیست‌های مختلفی در زمینه‌های تصویرسازی، تئاتر، باله، ادبیات، اپرا و سینما بوده و خواهد بود.
افرادی همچون هنری فورد، ماریانا و مرسر مایر، جان دیکسون باتن، النور ور بویل و والتر کرین تحت تاثیر این افسانه تصویرسازی‌هایی را انجام داده‌اند.

این فیلم عموماً نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و بسیاری، وفاداری آن به انیمیشن اصلی، اجرای بازیگران، سبک بصری، موسیقی، آهنگ‌ها، طراحی صحنه و لباس ستایش کردند. این فیلم بیش از ۱.۲  میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروخت و به پرفروش‌ترین فیلم لایواکشن موزیکال و دهمین فیلم پرفروش تمام دوران تبدیل شد.
نمایش موزیکال «دیو و دلبر» خرداد و تیرماه سال جاری بر روی صحنه اجرا خواهد شد و تهیه‌کنندگان مشترک این اثر ماهان حیدری و النا خلیلی هستند.
انتهای پیام/

نظر شما