يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۲۴۹۷۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
نخستین جشنواره دست سازه های پسماند ویژه کودکان و نوجوانان در منطقه 9 به همت فرهنگسرای کار و تعاون وبا مشارکت معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 9 برگزار می شود.

نخستین جشنواره دست سازه های پسماند در منطقه 9 برگزار می شودبه گزارش پایگاه خبری فرهنگ و هنر؛ ساخت کاردستی به کمک مواد دورریختنی و بازیافتی یکی از ایده های جالب و قابل توجه، کم هزینه و یا بدون هزینه برای سرگرم کردن کودکان است و موجب افزایش هوش آنان می گردد که کاربردهای زیادی دارد، مشاهده اینگونه کاردستی ها این امکان را فراهم می آورد که چطور با کمی خلاقیت و ابتکار و همچنین استفاده از وسایل و مواد دورریختنی که دیگر کاربردی برای ما ندارند، کاردستی ها و وسایل جدید و خلاقانه ایی بسازیم و مورد استفاده قرار دهیم.

جشنواره دست سازه های پسماند سعی در آن دارد به موازات ایجاد انگیزه لازم جهت بروز خلاقیت و ذوق هنری در سه گروه الف (7 تا 10سال ) و گروه ب( 11 تا 14 سال ) ج (15 تا 18سال) در راستای استفاده مفید و کاربردی از مواد دور ریختنی نظرشان را به اثرات مخرب تولید و رها سازی بی رویه دورریختنی ها در طبیعت جلب نماید که این امر تاثیر به سزایی در ارتقا فرهنگ شهروندی در حوزه اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از مواد بازیافتی خواهد داشت .

علاقه مندان می توانند  به دو طریق در بخش مسابقه جشنواره،  ارسال فیزیکی آثار و ارسال فیلم حداکثر سه دقیقه ای از نحوه تهیه و ساخت آثار(صرفا جهت مخاطبین کودک) شرکت و از جوایز آن بهره مند گردند.  
هر شرکت کننده مجاز به ارائه حداکثر 2 اثر به صورت فیزیکی می باشد. و ارسال آثار توسط شرکت کنندگان به منزله ی اعلام مالکیت معنوی آثار است در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله شرکت کنندگان موظف اند آثار خود را به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره تحویل نمایند. و خسارت های احتمالی به آثار ارسالی تا قبل از تحویل به دفتردبیرخانه به عهده جشنواره نخواهد بود.

 تمامی آثار ارسالی به دبیرخانه از سوی هیئت انتخاب بررسی و برای شرکت در نمایشگاه انتخاب می شوند. و آثار ارسال شده به دبیر خانه جشنواره پس از اتمام نمایشگاه مسترد نخواهند شد.

 در صورتی که اثری به صورت گروهی و مشترک تهیه شده و به عنوان اثر برتر شناخته شود هیات داورن گروه را به عنوان برگزیده اعلام خواهد نمود ولی تنها یک جایزه به گروه تعلق خواهد گرفت.
شرکت کنندگان می بایست آثار خود را تا تاریخ 20 تیرماه به همراه مشخصات(نام و نام خانوادگی، شماره ملی) و شماره تماس به دبیرخانه جشنواره به آدرس بزرگراه یادگار امام (ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی ، پلاک 76، فرهنگسرای کار و تعاون  و یا فیلم آثار خود را به شماره همراه 09123005061 ارسال نمایند .


نظر شما