يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۲۵۷۳۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
هیئت انگلیسی زبانان مقیم شهر تهران مجموعه برنامه های سخنرانی ، شعرخوانی و نی نوازی را به مناسبت ایام محرم الحرام برگزار می کند
برگزاری برنامه در هیئت انگلیسی زبانان مقیم تهران به مناسبت ایام سوگواری ماه محرمبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، هیئت انگلیسی زبانان مقیم شهر تهران با آغاز ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفاویش مجموعه برنامه های سخنرانی، شعر خوانی و نی نوازی را به مدت 10 شب از شب اول ماه محرم (جمعه 7مردادماه) الی شب شام غریبان برگزار می کند.

این برنامه در مجموعه ایوان شمس ابتدای بزرگراه کردستان بعد از نماز مغرب و عشاء اجرا می شود.

 هیئت انگلیسی زبانان تهران  در شرایطی شکل گرفت که در این  کلان شهر  حدود 16 میلیون نفری،  انگلیسی زبانان بسیاری زندگی می‌کنند. انگلیسی زبانانی که در سفارتخانه‌های مختلف و شرکت‌های خارجی مشغول به کار هستند، ایرانیانی که همسر غیرایرانی دارند، دانشجویان خارجی و دانشجویان رشته زبان دانشگاه‌های ایران همگی مخاطبینی هستند که در این کلان‌شهر بزرگ زندگی می‌کنند.

در حالی‌که در تهران هزاران هیئت عزاداری هفتگی وجود دارد، هیچ مرکزی برای گردهم‌آیی این عده از ساکنان این شهر بزرگ وجود نداشت تا این که گروه انگلیسی‌زبانان مقیم تهران که نام «امت» را به‌عنوان نام اختصاری خود انتخاب کرده‌، به فکر راه اندازی این هیئت مذهبی افتاد.



نظر شما