يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۲۵۸۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
حسینیه مجازی «ماه عاشقی» و پاسخگویی به شبهات پیرامون قیام امام حسین در «سایه روشن»از برنامه های فرهنگسرای اندیشه، ویژه ماه محرم است .
حسینیه مجازی «ماه عاشقی» برپا شد/ پاسخگویی به شبهات پیرامون قیام امام حسین در «سایه روشن»به گزارش پایگاه خبری تحلیل فرهنگ و هنر ،حسینیه فرهنگسرای اندیشه در دهه اول محرم به اقامه عزاداری برای سید و سالار شهیدان می‌پردازد. این حسینیه مجازی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که از آن جمله می‌توان به سخنرانی مذهبی، شعرخوانی و مداحی اشاره کرد.
 در بخش سخنرانی،‌ گوشه‌هایی از بیانات سخنران برجسته نظیر حجت الاسلام ابو‌ترابی‌فرد، حجت‌الاسلام حسینی قمی و حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی انتخاب شده و منتشر می‌شود.علاوه براین، سید حمیدرضا برقعی شاعر آیینی برجسته کشور شعرخوانی کرده و مداح و ذاکر اهل بیت، حاج مرتضی طاهری به ذکر مصیبت در سوگ شهادت امام حسین و یارانش می‌پردازد.  

همچنین برنامه «سایه روشن» شامل ویدئو کلیپ‌های سایه روشن با موضوع پاسخگویی به شبهات پیرامون قیام امام حسین  است  که  از سوی  این فرهنگسرا تولید شده و همزمان با ماه محرم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۷ منتشر می‌شود.
 این محصول تصویری تلاش دارد به شبهاتی درباره قیام امام حسین که بعضاً مطرح شده و ذهن و فکر جامعه را اسیر انحرافات می‌کند، پاسخی متقن و دقیق مبتنی بر اسناد علمی، تاریخی و مقاتل در دسترس بدهد. استاد رجبی دوانی سخنران اصلی این برنامه است.

در برنامه ای دیگر، مجموعه ویدئو کلیپ‌های «چهل جلوه از ولایت در عاشورا» با حضور دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی از اساتید برجسته تاریخ‌نگار تولید شده است که به مرور در فضای مجازی منتشر می‌شود.

این محصول تصویری تلاش دارد ضمن بیان رشادت‌ها و فداکاری‌های یاران امام حسین در صحرای کربلا، تصویر متفاوتی از ولایت‌مداری این اصحاب را بیان کند.
 
همچنین در دهه اول ماه محرم، چایخانه حسینی داخل بوستان شهید منفردنیاکی (اندیشه) و در مقابل فرهنگسرا برپا می‌شود. این چایخانه آماده ارائه خدمات به عزاداران حسینی است.
براساس این گزارش، تولید پادکست‌های محرمی، روزنگار، بازنشر مداحی‌های پرمخاطب و ... از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای اندیشه در ماه محرم است.
نظر شما